۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۰۹۷۱۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
برگزاری محفل انس با قرآن در حمیدیه و حضو ۸ فرهنگی خوزستان در مسابقات قرآن کشوری چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر محفل انس با قرآن در شهرستان حمیدیه برگزار شد.  

این محفل قرآنی ساعت ۲۱:۳۰، ۲۰ خردادماه در حسینیه حاج محسن غضبان فریسات با حضور قاریان استانی و کشوری همراه شد.  

عبدالکاظم حیدری، سیدجاسم موسوی، حسین محمدی و خلیل سواری قاریانی هستند که در این محفل قرآنی به قرائت قرآن پرداختند.

حضور ۸ خوزستانی در مسابقات قرآنی فرهنگیان کشور

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۸ نفر از فرهنگیان استان خوزستان به مرحله کشوری مسابقات قرآن فرهنگیان راه یافتند، عنوان داشت: مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن فرهنگیان به میزبانی مشهد در تیرماه برگزار خواهد شد‏.

این مقام مسؤول افزود: زینب فرهادی در رشته نهج‌البلاغه، فریبا فرامرزی در رشته روش تدریس احکام نماز‏، نزیهه جنامی در رشته قرائت تحقیق، حمیده بیت‌عبدالله در رشته حفظ ۱۰ جز و زهرا عساکره در رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش بانوان و صالح دغاغله در رشته تحقیق، احمد دستوریان در رشته حفظ ۱۰ جزء و سیدمحمد موسوی در رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان نمایندگان خوزستان در این رقابت قرآنی هستند.

بلاسم گفت: هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان خوزستان، در پنج رشته قرائت تحقیق، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام نماز ۵ اردیبهشت‌ماه در اهواز در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

برگزاری جشنواره حفظ قرآن کریم در الوان

امیرعبدالله خسرجی، مدیر مؤسسه حضرت زهرا (س) شهرستان الوان اظهار داشت: دومین جشنواره قرآن کریم با عنوان حفظ جزء ۳۰ برای سنین ۸ تا ۱۱ سال به زودی به مدت ۴۵ روز برپا خواهد شد.

خسرجی عنوان داشت: مؤسسه حضرت زهرا (س) الوان توانست در سال گذشته ۳۰ حافظ کل قرآن کریم و ۲۰ حافظ ۲۰ جزء از قرآن را در رده سنی ۱۴ تا ۲۳ سال، تربیت کند.  

برگزاری ایستگاه نقاشی، کتابخوانی و شعرخوانی در مساجد شهرستان امیدیه

در راستای نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، کتابداران کتابخانه شهید بهشتی امیدیه اقدام به برگزاری ایستگاه نقاشی و کتابخوانی در مساجد شهرستان امیدیه کردند.

فاطمه ارادی کتابدار کتابخانه عمومی شهید بهشتی امیدیه ضمن = گفت: مساجد یکی از پایگاه‌هایی است که همواره کودکان و نوجوانان، علاوه بر انجام اعمال روزانه و قرائت قرآن و دعا و نیایش، برای گذراندن اوقات فراغت و شرکت در کلاس‌های تابستانه نیز به آنجا مراجعه می‌نمایند؛ لذا مساجد می‌تواند یکی از بهترین مکان‌هایی باشد که در آن اقدام به توسعه فرهنگ کتابخوانی و گسترش سیره و فرهنگ رضوی و مشارکت افراد در جشنواره کتابخوانی رضوی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم، ضمن برگزاری ایستگاه نقاشی، کتابداران به معرفی کتاب‌های جشنواره در رده سنی کودکان پرداختند، همچنین جمع خوانی کتاب «۸ قصه از امام جواد (ع)» و شعر خوانی کتاب «فاطمه و فاطمه» نیز انجام شد. در پایان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق کودکان در اینگونه فعالیتها، به چند نفر از مشارکت کنندگان هدایایی اهدا شد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات