۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۰۹۹۰۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
حضور سه کتابدار خراسان شمالی در جشنواره ملی قصه‌گویی و گشایش نمایشگاه نقاشی رنگ روغن با محوریت درخت و طبیعت عناوین برخی از اخبار استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سه کتابدار خراسان شمالی در نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مازندران رقابت می کنند.  

خانم ها ضحی ایزانلو از بجنورد، رقیه دستان از شیروان و تکتم اربابی از گرمه، سهکتاب کتابدار خراسان شمالی هستند که با 53 کتابدار دیگر کشورمان در نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رقابت خواهند کرد.

نخستین جشنواره ملی قصه گوئی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ۲۸ تا ۳۰ خرداد ماه در استان مازندران برگزار خواهد شد.

یک‌هزار و ۶۵۶ کتابدار از کل کشور در قالب هشت منطقه در این رقابت ها شرکت کردند.

گشایش نمایشگاه نقاشی رنگ روغن با محوریت درخت و طبیعت

نمایشگاه نقاشی رنگ روغن با محوریت درخت و طبیعت در اداره فرهنگ و ارشاد فاروج گشایش یافت.

دراین نمایشگاه 45 اثر با هدف فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست و زندگی به نمایش گذاشته شده که به مدت یک هفته از ساعت 8صبح تاپایان وقت اداری آماده بازدید علاقه مندان است.

خانم ناظر آستانه، صاحب این آثار قرار است دبیرخانه و نمایندگی نجات سبز را در اداره منابع طبیعی فاروج تاسیس کند .

٢٥١ اثر به جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ٢٥١ اثر از ١٦٩ هنرمند کشور به دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم روستا و عشایر در خراسان شمالی رسید.

حسین فرخنده با اعلام این خبر افزود: خراسان شمالی با ارسال ٢٧ اثر، گلستان ٢١ اثر و تهران با ١٩ اثر بیشترین مشارکت در بین استان های کشور را دارند.

وی افزود: به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان، اولین دوره جشنواره سراسری فیلم کوتاه عشایر و روستا در بجنورد برگزار می شود.

وی معرفی ظرفیت های روستا در بخش های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، نقش و جایگاه روستائیان و عشایر در تولید سرانه کشور، تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری کشور و معرفی، بازشناسی، ارزیابی و بازآفرینی مواریث فرهنگی روستاییان و عشایر کشور را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

انتقاد امام جمعه شیروان از گران‌فروشی

حجت‌الاسلام حسین کوثری عصر امروز در جلسه بررسی زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای استان خراسان شمالی با حضور رئیس مجلس، اظهار داشت: ای کاش در جلسات، مردم نیز حضور داشتند و می‌توانستند رئیس مجلس را از نزدیک ببینند. متاسفانه حتی ماشین‌های رئیس مجلس از داخل شهر عبور نکردند که رئیس مجلس با مردم ارتباط برقرار کنند.

وی با گلایه از مشکل اشتغال در شهرستان شیروان گفت: 18 هزار جوان بیکار در شیروان داریم که به دلیل نبود کار به کرج مهاجرت کردند. اشتغال اولین معضل شهرستان شیروان است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات