۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۱۰۵۰۴
حجت الاسلام منتظری:

دستگاه قضا در زمینه بی حجابی به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد

دستگاه قضا در زمینه بی حجابی به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد
دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضا در زمینه بی حجابی و بدحجابی و هرگونه عمل خلاف ارزش های دینی کوتاه نمی آید و با آن برخورد جدی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب همدان با تشکر از خدمات حمزه دادستان پیشین همدان، یادآور شد: این مراسم در جهت تشکر از فردی است که به مدت هشت سال در جایگاه دادستانی مشغول به خدمتگزاری بوده است.

وی افزود: البته باید از مدیران و افرادی که درجهت رفع مشکلات مردم با تمام وجود ایستاده اند در پست های دیگر استفاده کرد چرا که آنها ثمره انقلاب هستند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: خوش به حال مدیری که در دوران مدیریت خود به نوعی رفتار کند که هنگام رفتنش نامی خوش به یادگار بگذارد.

وی با اشاره به این که حمزه بسیار اصرار بر بازنشتگی داشت خاطرنشان کرد: تا امروز با اختیاراتی که داشتیم مانع از این کار شدیم و از این به بعد هم به دنبال آن هستیم که از ایشان در عرصه های دیگر و بالاتر بهره ببریم.

حجت الاسلام منتظری در ادامه واقعه عاشورا را ضایعه ای بزرگ برای اسلام عنوان کرد و گفت: حادثه شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان نیز ضایعه ای بزرگ برای انقلاب بود.

وی تاکید کرد: همه ما به انقلاب بدهکار هستیم و هرچه تلاش کنیم نمی‌توانیم دین خود را به آن ادا کنیم.

دادستان کل کشور به سختی کار قضاوت اشاره کرد و گفت: جایگاه قضاوت آن چنان با اهمیت است که خداوند این جایگاه را تنها برای انبیا و اولیا قرار داده است.

وی تصریح کرد: بنابراین با وجود حضور مدیران در نظام مقدس اسلامی اما مسئولیت و وظیفه ای که بر دوش مسئولان دستگاه قضایی قرار دارد بسیار مضاعف است چراکه آن ها مجری عدالت در جامعه هستند.

حجت الاسلام منتظری انتظارات مردم از دستگاه قضایی را به حق عنوان کرد و اظهار داشت: قضات و مسئولان دستگاه قضا باید مراقب رفتار خود باشند چراکه تنها با یک واسطه منصوب رهبر معظم انقلاب هستند و به همین دلیل باید در چارچوبی که حضرت آقا تعیین فرموده اند، حرکت کنند.

وی به دیدار مسئولان قوه قضاییه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از مسئولان قضایی کشور خواستند تا به صورت صددرصد انقلابی باشند و این وظیفه ما را دو چندان می کند که نباید بر خلاف امر ولی فقیه حرکت کنیم.

دادستان کل کشور با تاکید بر مبارزه با فساد در جامعه تصریح کرد: آنچه امروز ما در دستگاه قضا موظف به اجرای آن هستیم این است که پیش از مقابله با فساد در جامعه باید به مقابله با فساد در درون خود دستگاه بپردازیم چرا که همان طور که با دستمال آلوده تمیز کردن شیشه غیر ممکن است در دورن سیستم فاسد مبارزه با فساد نیز غیر قابل تصور است.

وی با بیان این که دستگاه قضا در این راه با احدی تعارف ندارد اظهار داشت: سال گذشته در قوه قضاییه 60 قاضی که درگیر فساد اخلاقی و فساد مالی شده بودند برکنار شدند و این شروع راه است.

حجت الاسلام منتظری ضمن خبر دادن از دستگیری یک مدیر متخلف در وزارت نفت در روز گذشته یادآور شد: این فرد که با همکاری یک صرافی درصدد بود تا مقدار زیادی ارز و دلار را از کشور خارج کند توسط دستگاه اطلاعاتی و قضایی شناسایی و هنگام خروج از کشور دستگیر کند.

وی ادامه داد: انتظار ما از دستگاه های اجرایی و حراست ها آن است که آنها نیز نظارت های خودشان را بیشتر کنند و در درون سازمانشان در مقابل فساد ایستادگی کنند، چراکه زیبنده نظام اسلامی نیست که فسادی در آن رخ دهد.

دادستان کل کشور ریشه برخی از فسادهای داخل کشور را نفوذ عناصر فاسد دانست و گفت: اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) در شناسایی و دستگیری تعدادی از جاسوسان در سازمان سیا دلهره شدیدی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نقشه دشمن در ترویج بی حجابی در کشور یادآور شد: افرادی که مقید به موازین شرعی نیستند باید بدانند قانون به حریم خصوصی آنها در منزل شان احترام می گذارد و کاری ندارد اما وقتی در اجتماع حضور دارند باید قوانین جامعه را رعایت کنند.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: سیاست موجود در برخورد با این افراد رفتار قهری نیست اما زمانی که فرد جسارت را به حد اعلی رسانده و با وجود تذکرها و پیامک های سازمان بازهم اقدام به کشف حجاب می کند با او باید همانند یک فردی که از قانون عبور کرده و جرم انجام داده برخورد کرد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا در زمینه بی حجابی و بدحجابی و هر گونه عمل خلاف ارزش های دینی کوتاه نمی آید و با آن برخورد جدی خواهد کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه بر توجه به حقوق شهروندی بیان داشت: حقوق عامه موضوعی است که باید از سوی دادستان به صورت جدی پیگیری شود و تلاشش بر این باشد که حقی از مردم ضایع نشود.

وی در پایان نظارت بر دادسراها را خواستار شد و عنوان کرد: نظارت و سرکشی بر دادسراها و پرونده‌ها و بررسی عملکرد آن ها باید توسط دادستان انجام شود و این کار یک وظیفه‌ است که قانون بر دوش ما نهاده با وجود آن که دارای سختی های فراوانی است./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات