۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۱۰۵۷۳
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

تنگه هرمز گورستان همیشگی متجاوزان است | دشمن در پی استحاله هویت ایران است

تنگه هرمز گورستان همیشگی متجاوزان است | دشمن در پی استحاله هویت ایران است
امام جمعه موقت تهران با انتقاد از کم کاری جامعه نخبگانی در تولید محتوای عفاف و حجاب گفت: دشمن ولنگاری فرهنگی، بی حیایی و گسترش هرزگی جنسی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران یکی از مظاهر تقوای اجتماعی را مسأله حجاب و عفاف دانست و گفت: این حکم الهی بسیار جامعه ساز و خانواده ساز است.

وی با بیان اینکه مسأله عفاف و حجاب در قرآن کریم در مجموعه ای از تأکیدات لفظی و معنوی قرار گرفته است، اظهار داشت: حجاب و عفاف جایگاه بسیار شگرفی در زیست اجتماعی جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی دارد؛ این حکم الهی در راستای منزلت بخشی به بانوان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف تأمین کننده حق حضور و نقش آفرینی اجتماعی جامعه بانوان است؛ حجاب سبب می شود تا نگاه های ابزاری و متاع گونه به زنان از بین برود؛ حجاب سطح زندگی انسان را از مبادلات حیوانی ارتقا داده و به مبادلات عالی انسانی و الهی مبدل می سازد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: حجاب هیجان های جنسی را کاهش داده و از بلوغ زودرس و آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند؛ ساخت، صیانت و تعالی خانواده در گرو رعایت مسأله عفاف و حجاب است.

وی افزود: مسأله حجاب و عفاف در عصر و روزگار ما یک تأکید مضاعف نیز پیدا می کند، زیرا دستگاه استکباری برای شکستن اراده راسخ ملت ایران که تصمیم که به سوی حیات طیبه قدم بردارد و سایر ملت ها را نیز به این سو دعوت کند، وارد نبرد هویتی شده و نمادهای هویتی آنها را نشانه رفته و سرمایه گذاری عظیمی را برای ترویج ولنگاری و بی عفتی در جامعه انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: دشمن در جنگ شناختی درصدد شبهه پراکنی و در جنگ رفتاری مروج ولنگاری شده است؛ امروز باید دانست که حیا و عفت ایرانی سبب نجات کشور می رود؛ جهانیان ملت ایران را به عنوان یک ملت نجیب خانواده دار و با حیا می شناسند و دشمن می دانند اگر حیا را از بین ببرد خانواده نابود شده و اگر خانواده از بین برود می تواند بر ملت ایران غالب شود؛ دشمن قصد استحاله هویت ملی ایران را دارد و ولنگاری فرهنگی و بی حیایی و گسترش هرزگی جنسی را در دستور خود قرار داده است؛ شیاطین بزرگ در زمینه ترویج ولنگاری فرهنگی و افسارگسیختگی جنسی فوق تخصص دارند و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: آمریکا سال ها است که با پوست و خون خود بی خانوادگی و ضعف بنیان خانوده را حس کرده و به حیا و عفت بانوان ایرانی حسادت می ورزد، از این رو می خواهد جامعه ایرانی را نیز همانند خود به جامعه ای بی حیا تبدیل کنند؛ جامعه استکباری و دشمنان ما تجربه تاریخی جنگ با تمدن اسلامی را در اختیار دارند؛ آنها با راهبرد عفت زدایی توانستند تمدن سربلند اندلس را از بین ببرند، از همین جهت رهبر معظم انقلاب همواره تأکید دارند که دشمن درصدد اندلسی کردن ایران است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: دشمنان می دانند که اگر بی حیایی و بی بندوباری را ترویج کنند ملت ایران را مغلوب خواهند ساخت، بنابراین ما باید با ترویج حجاب و عفاف در جامعه به مقابله با دشمن بپردازیم؛ کسانی که مسأله حجاب و عفاف را زیر سؤال می برند در جدول دشمن بازی می کنند و باید به این موضوع توجه داشته باشند؛ حجاب سنگر هویت ملی ما است و ایرانیان باهوش و با بصیرت سالیان سال برای این سنگر تلاش کرده اند و در صف مقدم مبارزه با خاندان پهلوی برای جلوگیری از کشف حجاب قرار داشته اند.

وی تصریح کرد: جوانان باید از خود بپرسند که چرا دشمن برای از بین بردن حجاب این مقدار تلاش می کند و چرا شهدای بزرگوار تأکید بسیاری بر مسأله حجاب تأکید داشته اند؛ امروز جوانان باید با توجه به حجاب و عفاف حضرت زهرا(س) به این مسأله به عنوان میراث مادری نگاه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اضافه کرد: کسانی که متفاوت می پوشند و در زمینه حجاب و عفاف شبهه دارند باید از علمای دین سؤال پرسیده و شبهات خود را حل کنند؛ خانواده ها در زمینه حجاب و عفاف و تأمین سعادت دنیا و آخرت خود و فرزندان خود جدی باشند؛ امروز جامعه نخبگانی، رسانه ای و نویسندگی باید در زمینه حجاب و عفاف به تولید محتوا بپردازند؛ امروز همه ما به ویژه مسؤولان اجرایی، قضایی و امنیتی باید به وظایف خود در قبال عفاف و حجاب به صورت کامل عمل کنند؛ ما باید عالمانه، مجاهدانه و فعالانه وارد چالش میان جبهه اسلام و کفر شده و با استکبار مقابله کنیم.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن گرمیداشت یاد و خاطره شهید چمران و هفته قوه قضاییه گفت: از آیت الله رییسی که ورودی بسیار امیدبخش به قوه قضاییه داشته اند قدردانی می کنیم و امیدواریم در مسیر پیش رو موفق باشند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به هفته حقوق بشر آمریکایی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: محققان باید در زمینه حقوق بشر آمریکایی مقالاتی بنویسند و رفتارهای ضد حقوق بشری آن را برملا کنند.

وی با اشاره به اسقاط پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: نیروی هوافضای سپاه با سامانه تمام بومی سوم خرداد پهپاد جاسوسی آمریکایی که به گفته خودشان غیر قابل ردیابی بود را اسقاط کرد؛ کاخ سفید از این حادثه دستپاچه شد و ابتدا این ماجرا را تکذیب و سپس تأیید کرد و چندی بعد مدعی شد که این پهپاد در آب های بین المللی بوده و ایران اشتباه کرده است؛ این اظهار نظرات نشان می دهد که آمریکایی ها عقل و جغرافیاشان ضعیف است و نمی دانند که تنگه هرمز جزء میهن اسلامی و عزیزمان است؛ تنگه هرمز گورستان همیشه متجاوزان بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به شکست های پی در پی آمریکای در زمینه های سیاسی تصریح کرد: آمریا پس از ضربه فنی شدن در جریان ارسال نخست وزیر ژاپن به ایران برای میانجی گری قصد داشت بار دیگر ملت ایران را محک بزند و دوباره نیز مشاهده کرد که فرزندان چمران ها و تهرانی مقدم ها با چشم های بینا و بصیر و گوش های شنوای خود این توطئه آنها را نیز خنثی کردند.

وی خطاب به سردمداران آمریکا گفت: مراقب ادعاهای خودتان باشید و به جای حرف های بی ربط از ملت ایران عذرخواهی کنید؛  پیام اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران آن است که ما اهل منطق و عقلانیت هستیم، جنگ را شروع نمی کنیم، اما اگر شما آن را آغاز کردید، قطعاً تمام کننده اش شما نیستید؛ شما اهل پنهان کاری هستید، کشتی ها را در دریای عمان مورد هدف قرار دادید و پنهان شدید، اما ما اهل پنهان کاری نیستیم و به موقع اقدام کرده و اقدام خو را اعلام می کنیم./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات