۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۱۱۲۷۴
حجت الاسلام پومحمدی: ‌

حقوق بشر بازی آمریکایی‌ها است‌

حقوق بشر بازی آمریکایی‌ها است‌
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اینکه عامل ترویج سلاح کشتار جمعی مدعیان حقوق بشر هستند، گفت: همین غربی‌ها بودند که به صدام سلاح شیمیای علیه ایران دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم گرامیداشت شهید بهشتی و 72تن از شهدای هفتم تیر که در مسجد مقبره بازار تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه همه اماکن و اجلاس‌های بین المللی و نمازهای جمعه و... همگی جای بیان مطالب حق از سوی ایران است اظهار داشت: دیدار مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن به نمایندگی از آمریکا، قوی ترین تریبون بیان مطالب حق ایران در دنیا بود که پیام اقتدار ایران را به جهان مخابره کرد.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت امروز کشور ما و این قدرت، برخاسته از فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار است افزود: باید دنبال حق‌طلبی باشیم و دنباله رو طاغوت نباشیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه اکنون که در اوج اصطکاک با آمریکا هستیم، باید جوانان بیش از گذشته این دشمن مستکبر را بشناسند، گفت: جا دارد این مباحث پیوسته در جامعه صورت گیرد تا افرادی این چهره را بزک نکنند.

وی رئیس جمهور فعلی آمریکا را نمونه تمدن فعلی آمریکا بدون روتوش دانست و ابراز داشت: ترامپ و روسای جمهور آمریکا حرف‌های شیک حقوق بشری و آزادی بیان و انتخابات آزاد می‌زنند، ولی ماهیت آن چیز دیگری است.

حجت‌الاسلام ‌پورمحمدی چهار شاخصه تمدن آمریکایی را برشمرد و گفت: ویژگی اول کسب ثروت به هر شکل ممکن، با استعمار، استثمار، ایجاد فقر و... است، ویژگی دوم، کسب قدرت و تقویت نظامی است که علم و صنعت و دانش با حجم گسترده‌ای در خدمت صنعت نظامی است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا اکنون بیش از 6000 کلاهک اتمی دارد ولی علی رغم فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از آن، به دنبال ممنوعیت داشتن یک کلاهک در ایران هستند، اضافه کرد: امروز بمب اتم تولید قدرت نمی‌کند، نفوذ در قلب ملت‌ها تولید قدرت می‌کند. چگونه فلسطینی دست خالی اسرائیل دارای کلاهک هسته‌ای را زمین گیر کرده است؟ این ناشی از قدرت اراده‌ها وایمان‌ها است. رهبری ما در قله‌ای نشسته است که هزاران بمب اتمی توان اثرگذاری آن را ندارد و غرب از آن می‌ترسد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه غربی‌ها معتقدند ایران اگر با این روند و اقتدار، به راه خود ادامه دهد، تا ده سال آینده دیگر هیچ قدرتی جلودارش نخواهد بود، افزود: ضعف‌هایی در داخل کشور داریم ولی بزرگ نمایی می‌شود و نباید جوری عمل کنیم که نقطه ضعفی گرفته شود و نقاط ضعف موجود باید توسط مدیران برطرف شود.

حجت‌الاسلام ‌پورمحمدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی منطق بالایی دارد، تصریح کرد: امروز در دنیا برای اینکه بتوانیم حرف حق خود را محکم بزنیم، باید پشتوانه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و... محکمی داشته باشیم که در این زمینه نیازمند تلاش و مجاهدت بی وقفه مسئولین و همراهی مردم هستیم.

وی سومین ویژگی تمدن آمریکایی را داشتن پایه تبلیغات و رسانه قوی است تا به هر شکل ممکن افکار انسان‌ها را قبضه کنند و ذهن انسان‌ها را جذب و جلب خود کنند، گفت: ویژگی چهارم، بهره گیری از قدرت دیپلماسی و حق وتو است تا تمام دنیا را با ابزار دیپلماسی به تسخیر خود در بیاورند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه همه اینها در شکل مدرن و جدید، برای توسعه سلطه و افزایش قدرت اقتصادی و تحمیل قدرت نظامی است ابراز داشت: با تمامی این اقدامات، غربی‌ها به ویژه آمریکا چرخه‌ای را ایجاد کردند تا نبض دنیا همچنان در دستانشان باشد.

وزیر سابق دادگستری و کشور، با اشاره به اینکه غرب، همه اراده خود را در قالب شعار «حقوق بشر» تحمیل می‌کند و دستاویز بسیار جدی برای تداوم تمدن آمریکایی است ادامه داد: برای اینکه در ظاهر ادعای انسان دوستی را به خورد مردم جهان بدهد، از این شعار استفاده می‌کند ولی در حقیقت، حقوق بشر برای تنظیم مناسبات در درون مرزهای جریان سلطه است نه برای ما. در درون همین هم تا جایی که منافع ثروتمندان و زورمندان آسیب نمی‌بینند، قبول دارند.

وی با اشاره به اینکه همین ملکه 70 سال دارد که ظاهری آرام دارد اما خشن ترین فرد تاریخ معاصر است ادامه داد: او یکی از عوامل اصلی کشتار جنگ دوم جهانی و قحطی ایران بود. کشتار وسیع مردم ایران در سال‌های 1320 تا 1322 زیر سر همین ملکه انگلستان است که ظاهر بسیار حقوق بشری دارد. حقوق بشر بازی اینهاست تا با این بهانه کشورها را سرکوب کنند.

حجت‌الاسلام ‌پورمحمدی با اشاره به اینکه همین آمریکا در طول تاریخ تشکیل خود بیشترین برده را داشته که همین‌ها ادعای حقوق بشر دارند و هنوز هم برده در انگلستان وجود دارد خاطر نشان کرد: همین غرب با جنگ و کودتا، درگیری و کشمکش، بی رحم ترین و کودک کش ترین رژیم دنیا را با عنوان رژیم صهیونیستی در خاورمیانه مستقر کرده و از آن حمایت کردند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از اینکه عامل ترویج سلاح کشتار جمعی همین مدعیان حقوق بشر هستند گفت: در سالروز حمله شیمیایی به سردشت هستیم، چه کسانی به صدام سلاح شیمیایی داد تا علیه ایران استفاده کند و یا چه کسی سلاح اتمی در ژاپن زد؟ مگر غیر از همین غربی‌ها بودند؟

وی با تاکید بر اینکه باید این فریبکاری و سوء استفاده از حقوق بشر و... توسط غربی‌ها را افشا کنیم ابراز داشت: در ایران به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 180 نفر در زندان داریم ولی این آمار در آمریکا 750 نفر است. نباید اجازه دهیم این تظاهر و فریبکاری را ادامه دهد و طبل رسوایی آنها را به صدا دربیاوریم که مقام معظم رهبری هم با صلابت و اقتدار، جنایات و سلطه گری را افشا می‌کند.

وزیر سابق دادگستری و کشور، در پایان با اشاره به تقویت وحدت و انسجام ملی علی رغم فشارهای شدید خارجی، گفت: در 4 ماه گذشته، 40 درصد تجمعات اعتراضی کاهش یافته و 90 درصدفراخوان ضد انقلاب بلا جواب مانده ‌که از جهت انسجام ملی و وحدت ملی، تعلق خاطر مردم به کشور افزایش یافته است. در سخت‌ترین فشار معیشتی و اقتصادی و تهدیدات نظامی هستیم ولی مردم برخورد و بازخورد مثبتی دارند چراکه آگاهانه رفتار می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم درک می‌کنند و می‌دانند که کمبودها و مشکلاتی در کشور داریم ولی آگاهی و هوشیاری خود را نشان دادند و پیام رهبری را درک کردند. این امنیت ثمره آگاهی ملت است و مسئولین هم باید جلوی فساد، مشکلات اقتصاد، رانت و... را بگیرند که در این صورت مردم هم همراه خواهند بود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات