۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۱۲۷۴۹

همایش بزرگ عفاف و حجاب در سراسر کشور برگزار می شود

همایش بزرگ عفاف و حجاب در سراسر کشور برگزار می شود
همایش بزرگ عفاف و حجاب قم روز پنجشنبه ۲۰ تیر با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان مؤمن و انقلابی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حسین تهرانی در گفت و گویی به برگزاری همایش بزرگ عفاف و حجاب در سراسر کشور همزمان با هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت سالروز واقعه مسجد گوهرشاد مشهد درسال ۱۳۱۴، روز ۲۱ تیر به عنوان روز عفاف و حجاب و این ایام به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: همایش بزرگ عفاف و حجاب استان قم روز پنجشنبه ۲۰ تیر ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مصلای قدس قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ تهرانی تصریح کرد: خانواده بزرگ جامعه‌الزهرا علیهاالسلام جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش، همگام با بانوان استان قم و همزمان با سراسرکشور برخود فرض می‌داند تا در این حرکت عظیم شرکت کند، لذا از همه طلاب و اساتید جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سراسرکشور دعوت به عمل می‌آید در برنامه‌های همایش بزرگ عفاف و حجاب در استان خود شرکت کنند.

وی عنوان کرد: در ادامه همایش، شرکت‌کنندگان از ساعت ۱۹:۳۰ از سمت مصلی به سوی میدان شهدا و سپس میدان روح‌الله حرکت می‌کنند و پس از قرائت بیانیه و امضای طومار برنامه پایان می‌پذیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در حاشیه این همایش، برنامه‌های فرهنگی تبلیغی با موضوعات پاسخگویی تخصصی فقهی _ اعتقادی عفاف و حجاب، غرفه مشاوره خانواده در زمینه مباحث اجتماعی و روانشناختی عفاف و حجاب، فروش محصولات عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و غرفه معرفی و فروش محتواهای فرهنگی (کتاب، بروشور، نمایشگاه و...) برپا می‌شود که آماده ارائه خدمات علمی فرهنگی به مراجعه‌کنندگان است.

حجت‌الاسلام‌ تهرانی با اشاره به اهمیت پوشش به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ غنی در هر جامعه، گفت: حیا، عفاف و حجاب از جمله معیارهای انسانی است که متأسفانه امروز مورد کم‌توجهی قرار گرفته، حال آنکه در اسلام، موضوع پوشش در ابعاد مختلف فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، فقهی و غیره مورد بررسی قرار گرفته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تأکید کرد: ما جهت دستیابی به فضائل اخلاقی می توانیم به الگوهایی چون حضرت زهرا علیهاالسلام و حضرت معصومه علیهاالسلام تأسی کنیم تا در مسیر کمال گام برداریم.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی در چهارم بهمن ۱۳۷۰ اشاره کرد که فرمودند: «باید مسائل ارزشی اسلام در جامعه‌ی ما احیاء بشود. مثلاً مسأله‌ی حجاب، یک مسأله‌ی ارزشی است. مسأله‌ی حجاب، مسأله‌ای است که اگرچه مقدمه‌ای است برای چیزهای بالاتر، اما خود یک مسأله‌ی ارزشی است. ما که روی حجاب این‌قدر مقیدیم، به خاطر این است که حفظ حجاب به زن کمک می‌کند تا بتواند به آن رتبه‌ معنوی عالی خود برسد و دچار آن لغزشگاه‌های بسیار لغزنده‌ای که سر راهش قرار داده‌اند، نشود»./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات