۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۱۳۰۴۲

هشدار دمشق به برخی کشورهای غربی درباره ارسال نیرو به سوریه

هشدار دمشق به برخی کشورهای غربی درباره ارسال نیرو به سوریه
معاون وزیر خارجه سوریه درباره خیز برخی از کشورهای غربی برای ارسال نیروی نظامی به این کشور هشدارد داد و تأکید کرد که این اقدام، عواقب خطرناکی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه درباره ارسال سربازان جدید توسط برخی از کشورهای غربی به مناطق تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه هشدار داد.

مقداد تأکید کرد که این اقدام، عواقب خطرناکی دارد و چنین تلاش‌هایی نمی‌تواند به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه خدشه‌ای وارد کند.

وی در مصاحبه به پایگاه خبری «العهد» تأکید کرد که از آغاز، محافل صهیونیستی، رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای غربی در پسِ بحران سوریه قرار داشتند و تلاش می‌کردند که واقعیت تازه‌ای را به منطقه تحمیل کنند.

به گفته مقداد، طرف‌های غربی و صهیونیستی بر این باور بودند که اگر، سوریه را تحت اراده خود درآورند، کل منطقه خارومیانه را به اراده خود در خواهند آورد، «ولی این تلاش‌ها شکست خورد. تلاش کردند که با سوریه بجنگند و از تمامی جنایتکاران، قاتلان، تروریست‌ها و افراد مسلح حمایت کنند و فکر می‌کردند در سال دوم، آنچه می‌خواهند، به دست خواهند آورد، ولی سال دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم گذشت و هیچ چیزی به دست نیاوردند».

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای مشغول کردن سوریه به دشمن اصلی خود یعنی رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که «ما به هیچ وجه به مقاصد آمریکا، همپیمانانش و آلت دست‌هایش اطمینان نداریم و هشدار می‌دهیم که اگر کسی فکر می‌کند که از طریق استفاده از تروریسم می‌تواند در برابر سوریه پیروز شود، متوهم است»./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات