۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۱۳۸۳۳
آیت الله علم الهدی:

کوتاه آمدن از مواضع انقلاب به ضرر ملت، کشور و آینده ایران است

کوتاه آمدن از مواضع انقلاب به ضرر ملت، کشور و آینده ایران است
امام جمعه مشهد گفت: وابستگی و اعتقاد به مبانی انقلاب، مردم محوری و استکبار ستیزی از شاخصه های انقلابی بودن با توجه به بیانات رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به صدق وعده های الهی با توجه به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: صدق وعده خدا این است که خداوند از سیئات مومنین می گذرد و کارهای او را تقبل می کند که نتیجه آن بهشت است.

وی با اشاره به آیه 16 سوره احقاف و آیه 74 و 73 سوره زمر، اظهار کرد: وقتی بهشتیان با ابلاغ سلام موکلین بهشت روبرو می شوند، می گویند:«ستایش خدایی که وعده خود را به مرحله صدق رساند.» چون نعمت های خداوند را می بیند و با توجه به اعمال خود، بهشت را لایق خود نمی دانند و در این هنگام است که خدا را شکر می گوید که وعده اش صدق کرد، همه بدی ها هیچ شد و همه گناهان وی محو شد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که خداوند بهشت را در برابر اعمال به ما می دهد، ابراز کرد: خداوند بهشت را به بها به ما می دهد نه به بهانه، بنابراین ما باید بهای بهشت را در زندگی به وجود آوریم، ببینیم در کدام صف، جبهه و جناح هستیم و به پرونده و کار خود رسیدگی کنیم.

کوتاه آمدن از مواضع انقلاب به ضرر ملت، کشور و آینده ایران است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به بیانات رهبری در دیدار ائمه جمعه کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به تبیین رفتار سیاسی ائمه جمعه و ترویج این رفتار در جامعه دینی توسط ائمه جمعه پرداخت و انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن از جمله نکات مهم بیانات ایشان به ائمه جمعه بود.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب به انقلابی عمل کردن اشاره و اظهار کرد: رهبری با تأکید بر اتخاذ مواضع انقلاب فرمود:«کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است، با حرکت انقلابی به اوج تکامل می رسد و هر گونه کوتاه آمدن از مواضع انقلاب نه تنها به ضرر انقلاب بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده ایران خواهد بود.»

آیت الله علم الهدی به حفظ مواضع انقلاب توسط مسؤولان کشور تأکید و ابراز کرد: این فرمایش رهبری در مورد انقلابی عمل کردن به همه مسؤولان کشور بود و در هیچ بعدی نباید از مواضع انقلاب کوتاه بیاییم، اگر کسی می خواهد در کشور مسؤولیت قبول کند، نخست ببیند آیا با حفظ موضع انقلابی می تواند، عمل کند؟ و اگر نمی تواند مواضع انقلاب را حفظ کند به عرصه نیاید.

شاخصه های انقلابی بودن با توجه به بیانات رهبری
امام جمعه مشهد به شاخصه های انقلابی بودن با توجه به بیانات رهبری اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام در سال 95 بیانات مبسوط و راهکارهای مشخص در روح انقلاب و موضع انقلابی ارائه و شاخصه های انقلابی بودن را بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: وابستگی و اعتقاد به مبانی انقلاب و باورمندی نسبت به اصول انقلاب، مردم محوری انقلاب و استکبار ستیزی از شاخصه های انقلابی بودن با توجه به بیانات رهبری است.

وی با بیان این که پایبندی به مبانی انقلاب، پایبندی به اصل اسلام است، خاطرنشان کرد: کسی نمی تواند ادعای انقلابی بودن داشته باشد اما اصول انقلاب را زیر پا گذاشته و با دشمن وارد مذاکره و معامله شود همچنین کسی به اسلام پایبند است که ایستادگی در پای دین داشته و برای براندازی منکرات شرعی و دینی تا پای جان ایستاده است، این که برخی برای این که کسی ناراحت نشود، قانون حجاب را اجرایی نمی کنند، این ها ضد انقلاب بودن است، نمی شود حلال و حرام را زیر پا گذاشت.

آیت الله علم الهدی مردم را محور انقلاب دانست و گفت: این مردم بودند که انقلاب را به پا کردند و 40 سال به پای انقلاب ایستادند و اگر امروز به فکر زندگی، معیشت و سرنوشت نسل جوان و مردم نباشیم، این با انقلابی بودن منافات دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به استکبار ستیزی از دیگر محورهای انقلاب اشاره و بیان داشت: استکبار ستیزی تنها با «مرگ بر آمریکا» تمام نمی شود این مرگ بر آمریکا شعار ما است اما استکبارستیزی شرایطی دارد از جمله این که غرب زده نباشیم و زندگی ما براساس سبک زندگی غربی ها نباشد بلکه سبک زندگی ما اسلامی ایرانی باشد.

وی ادامه داد: ما انقلاب کردیم و مردم ما جان و خون خود را فدا کردند تا سنگ لاخ هایی که در مسیر امام زمان(عج) وجود دارد را برداریم، قیام کردیم تا قیام ولی عصر(عج) رخ دهد، استکبار، صهیونیسم و آمریکا سنگ لاخ در مسیر حضرت هستند بنابراین وظیفه ما باید استکبار ستیزی باشد و نباید چشم به دروازه غرب داشته و حل مشکل را در دست آن ها نخواهیم.

آیت الله علم الهدی به قدرت جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: رییس جمهور فرانسه مشاور ارشد خود را به ایران فرستاد و گفتند که ما تحریم اقتصادی آمریکا را حل می کنیم به شرطی که کاری کنید یمنی ها که زیر بمب ها خاکستر می شود، پهپاد و موشک به سمت سعودی نفرستد و حزب الله در برابر تکفیری ها نایستند و در مقابل اسرائیل مقاومت نکنند همچنین در عراق حشد الشعبی و نیروهای عراقی در برابر استکبار نایستاده و به آمریکایی ها امنیت دهند که بیان این شرایط به ایران یعنی باور کرده اند که مقتدر اول منطقه ایران است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات