۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۱۴۱۰۹
آیت الله جوادی آملی:

آستان قدس معارف رضوی را به صورت جهانی احیا کند|بدهکار وجود مبارک حضرت هستیم

آستان قدس معارف رضوی را به صورت جهانی احیا کند|بدهکار وجود مبارک حضرت هستیم
حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر سرمایه گذاری بر نشر معارف رضوی گفت: آستان قدس رضوی این توان را دارد که حرف جهانی بزند و برای همه جهان پیام داشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، در پی سفر حضرت آیت الله جوادی آملی به مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی با این مفسر برجسته قرآن کریم دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار به تاثیر عمیق برکات معنوی امام هشتم علیه السلام اشاره کرد و بیان داشت: ایران در ابتدا توسط سقیفه فتح شد و غدیر سهمی در فتح ایران نداشت، لذا اجداد ما در ابتدا غدیر را نمی شناختند، اما وقتی امام هشتم(ع) به عنوان یک قطب فرهنگی وارد ایران شدند، به برکت قدرت شعاع معنوی ایشان و حضور سایر سادات و امامزادگان به تبع حضور این امام بزرگوار، این کشور با غدیر آشنا شد. بنابر این ما و پدران ما و اجداد ما با تمام وجود و به معنای حقیقی کلمه، بدهکار وجود مبارک حضرت هستیم و حیثیت و شرافت ما به ایشان وابسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دوره حیات حضرت رضا علیه السلام مصادف بود با ورود علوم مختلف از شرق و غرب عالم، لکن حضرت با ورود علوم دیگر مخالفت نکرد بلکه آنها را به مباحثه و تحدی علوی فرا خواند.

مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کرد: آستان قدس رضوی به لطف الهی این توان را دارد که حرف جهانی بزند و برای همه جهان پیام داشته باشد. چرا که جریان معارف امام هشتم نسبت به کل عالم اثر دارد، لذا این معارف عمیق را باید احیا کرد که امیدواریم این معارف به دست شما احیا و گسترش یابد. در این راستا باید در نشر معارف حضرت بیش از گذشته سرمایه گذاری کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: اصرار و تلاش ائمه ما این بوده است که مسائل اعتقاد و کلامی از جمله مساله توحید و امامت را در قالب دعا و ادعیه به ما معرفی کنند. لذا امام معصوم علیه السلام می فرماید بعد از هر نماز این دعای عمیق علمی را بخوانید که « اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ»؛ پروردگارا! خودت را به من بشناسان، زیرا اگر خودت را به من نشناسانی، پیامبر تو را نخواهم شناخت. « اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ»؛ پروردگارا! پیامبر خود را به من بشناسان، زیرا اگر رسول خود را به من نشناسانی، حجت تو را نخواهم شناخت. منظور امام معصوم  این است که امامت و ولایت یک مساله زمینی نیست  و امام منصوب از طرف خداست و تا مستخلف عنه را نشناسیم خلیفه را نخواهیم شناخت.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مروی تولین آستان قدس رضوی ضمن خوشامدگویی به حضرت آیت الله جوادی آملی گزارشی از فعالیت های فرهنگی آستان قدس ارائه کرد.

وی در سخنانی ابراز داشت: امیدواریم که آثار و برکات وجودی جنابعالی مستدام باشد و مشمول دعای شما باشیم تا بتوانیم با دعای حضرتعالی در انجام وظایف خود موفق باشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات