۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۱۴۲۵۳
کارشناس مذهبی رسانه ملی تشریح کرد؛

نحوه آرایش نیرو‌های شیطانی برای انحراف انسان از صراط مستقیم

نحوه آرایش نیرو‌های شیطانی برای انحراف انسان از صراط مستقیم
حجت الاسلام حیدری کاشانی با تشریح آرایش نیرو‌های شیطانی برای انحراف انسان از صراط مستقیم، گفت: هدف گذاری اصلی شیطان برای انحراف انسان این است که شکرگزار نباشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، عصر امروز در نوزدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که هر روز ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه شناخت شیطان و مبارزه با کار‌های شیطانی لازمه بندگی خداوند متعال است، گفت: بسیاری از مشکلات امروز جامعه دینی ما به خاطر آن است که شیطان را نشناخته ایم و راه‌های مبارزه با هوا‌های شیطانی را فرا نگرفته ایم؛ به همین خاطر همیشه گرفتار هوا‌های نفسانی او می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مراحل سلوک بندگی این است که مرز خودپرستی و خداپرستی را بشناسیم، افزود: شیطان به نام خداپرستی، به مرتبه خودپرستی رسید؛ متأسفانه بسیاری از ما نیز امروز گرفتار این امر مهم هستیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با تشریح صراط مستقیم خاطرنشان کرد: کسانی که در راه نبوت، امامت، ولایت و مهدویت قرار گیرند، در مسیر و صراط مستقیم قدم نهاده اند و شیطان برای انحراف ابین مسیر برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه آرایش نیرو‌های شیطانی برای این است که ما در مسیر مستقیم قرار نگیریم، ابراز کرد: هدف گذاری اصلی شیطان برای انحراف انسان این است که شکرگزار نباشد و این امر با تهاجم‌های چهارگانه صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی، ایجاد ابهام و غفلت نسبت به ابدیت را تهاجم پیش روی شیطان برای انحراف انسان بیان کرد و گفت: بیش از یک پنجم آیات قرآن در مورد توجه دادن به معاد و آخرت است؛ اگر شیطان توانست نسبت به این امر غفلت ایجاد کند، در واقع بخش عظیمی از قرآن را در وجود انسان خاموش کرده است.

وی با بیان اینکه ایجاد غفلت و جهالت نسبت به دنیا تهاجم پشت سر شیطان برای انحراف قلب انسان است، ابراز کرد: شیطان به دنبال آن است که قلب انسان دنیا زده شود و خدا را از قلب دور کند تا از قلب سالم به قلب مریض برسد.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور، شعبه سازی و شبهه سازی در دین خدا را تهاجم از سمت راست شیطان برای انحراف انسان از مسیر مستقیم بیان کرد و ادامه داد: تشکیل داعش یکی از نمونه‌های بارز شعبه سازی و فرقه‌های نوظهور از نمونه‌های بارز شبهه سازی در دین خدا است که خطر آن‌ها بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه شیطان برای ضربه زدن به هر فردی از طریق انحرافات جنسی صورت می‌گیرد و این تهاجم از سمت چپ شیطان برای انحراف انسان از مسیر مستقیم است، ابراز کرد: باید در این زمینه وارد میدان عمل شویم و نگذاریم فرزندان ما به نابودی کشیده شوند چراکه ضرورت این امر در شرایط کنونی جامعه بسیار مهم است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه شیطان به دنبال شبهه افکنی در شرایط کنونی جامعه است، گفت: ابهام زدایی در چنین شرایطی مهمترین رسالت امروز ما است./۹۴۵۷/پ203/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات