۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۱۴۲۷۴
‌با حضور حجت الاسلام حیدری کاشانی صورت گرفت؛

تبیین محور‌های اصلی بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط آن با جامعه آرمانی ظهور

تبیین محور‌های اصلی بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط آن با جامعه آرمانی ظهور
مدیر مؤسسه طلیعه ظهور با بیان اینکه ارتباط فردی نمی‌تواند قفل ظهور را باز کند، گفت: باید قوم واقعی که عشق خدا در دلشان پدیدار شده پای کار امامت، ولایت و مهدویت بیایند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، صبح امروز در ادامه سلسله نشست‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب»، با بیان اینکه آیه ۵۴ سوره مائده از آیات کلیدی و محوری‌ترین آیه در بیان عرصه ویژگی‌های انصارالمهدی در آخرالزمان است، گفت: کسی که می‌خواهد در شمار یاران امام زمان (عح) قرار بگیرد باید این ویژگی‌ها را علاوه بر نهادینه کردن در وجودش، به صورت گروهی در جامعه خود به کار گیرد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: این آیه در شأن آن دسته از هم‌تباران سلمان در آخرالزمان است که با نهادینه کردن این ویژگی‌ها به صورت جمعی به حد نصاب رسیده و در شمار اصحاب المهدی قرار می‌گیرند و بازوی توانمند امام عصر می‌شوند.

وی بیان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی و در طول تاریخ تشیع، علما و بزرگانی بودند که ارتباط فردی با امام عصر برقرار کرده بودند و از طرفی آن‌ها شاگردانی در حد انگشت شمار پرورش دادند تا با امام عصر نیز ارتباط برقرار کنند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه ارتباطات فردی نمی‌تواند قفل ظهور را باز کند، تصریح کرد: لازم است قوم واقعی که عشق خدا در دلشان پدیدار شده پای کار امامت، ولایت و مهدویت بیایند.

وی با بیان اینکه هنر حضرت امام راحل و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی این است که نیرو‌های جوانی را پای کار نبوت، ولایت و مهدویت پرورش داده که این‌ها به افق اخلاقی و عرفانی، سلوک عاشقانه و بزم عشق و عاشقی با خداوند رسیده اند و مصداق تمام عیار یحبون و یحبونه هستند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم می‌فرمایند بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی منابع انسانی بوده که در افق عرفانی و قرآنی تربیت شده اند و دستاورد‌های مادی در درجه بعد از آن قرار دارند.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور با اشاره به کتاب ۵۰ سال عبادت، تصریح کرد: این کتاب وصیت نامه شهداست که برگرفته از ۵۰ فراز عرفانی از ۵۰ وصیت نامه شهدای غیر معروف است که امام راحل بر مطالعه و مأنوس شدن با آن توصیه کرده اند.

وی با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرمایند مبانی عرفانی به سطح نوجوانان و کودکان منتقل شده است و ارتقای شگفت آور بینش دینی و سیاسی آحاد مردم و نگاه آن‌ها به مسائلی از این دست برای نوجوانان و نونهالان روشن و قابل فهم است، اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد نوجوانان نیز راه سلوک الی الله را متوجه می‌شوند که این‌ها ثمره زحمت علما، فقها، عرفا و زعمای شیعه است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با تأکید بر اینکه در نگاه جامعه آرمانی ظهور، مرزی وجود ندارد بلکه یک جامعه جهانی و توحیدی قرار دارد، گفت: رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرمایند ایران مقتدر امروز همانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران رو به رو است، اکنون یکی از دستاورد‌های انقلاب این بوده که برای وجب به وجب سرزمین اسرائیل موشک آماده است و آن‌ها هم می‌دانند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه رهبری در این بیانیه می‌فرمایند مدیریت جهادی در حد نصابی از نیرو‌های پرورش یافته در حال نهادینه شدن است، خاطرنشان کرد: هر حرکت انقلابی دارای ریزش‌ها و رویش‌هایی است که باید مراقب باشیم جز ریزش‌ها نباشیم و اگر ریزش‌های شگفت انگیزی مشاهده کردیم نباید خود را ببازیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه ثمره مدیریت جهادی هزاران شرکت دانش بنیان است، تصریح کرد: ثمره سلوک عاشقانه، خاشعانه، عزت مندانه، مجاهدانه و شجاعانه پنج ویژگی انصارالمهدی است که تا حدودی این ویژگی‌ها نهادینه شده و نتیجه اش هزاران شهید شرکت دانش بنیان، میلیون‌ها تحصیل کرده دانشگاهی یا در حال تحصیل، ده‌ها طرح بزرگ از قبیل چرخه سوخت هسته ای، سلول‌های بنیادی، فناوری نانو و زیست فناوری و ... شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایران پیش از انقلاب در تولید علم و فناوری صفر بوده که به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و سابقه خدمت رسانی از برکات مدیریت جهادی بوده است، ابراز کرد: پس از انقلاب اسلامی مردم در مسابقه خدمت رسانی وارد شدند، اکنون سیل یا زلزله‌ای که رخ می‌دهد بسیاری از دولتمردان در اقدام به موقع خدمت رسانی جا می‌مانند، اما مردم اعم از پیر، جوان، طلبه، روحانی و کاسب تمام زندگی خود را رها و به خدمت رسانی مشغول می‌شوند، این به معنای آن است که جامعه به آستانه ظهور نزدیک می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تنها چیزی که خداوند از ما می‌خواهد شکرگزاری است، افزود: چه مسؤولان و چه آحاد جامعه دینی باید قدر رهبری را بدانند و به جای حمایت خیانت نکرده و کفران نکنند، زیرا هر چه بر سرمان می‌آید از کفران است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال است که رهبری بر اصلاح الگوی مصرف تأکید دارند، با این حال سالانه ۲،۵ میلیون تن نان در کشور امام زمان تباه می‌شود، خاطرنشان کرد: جمعیت ایران نصف کشور چین بوده، اما ۲۰ برابر چین، انرژی مصرف می‌کند، با اصلاح الگوی مصرف چه کردیم، مبادا با بیانیه گام دوم هم این کار انجام شود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان تأکید کرد: وقتی امتی دست خود را از دست زعیم دینی و الهی خود بیرون بکشد قطعاً برده شیاطین و طاغوت‌های زمان خواهد شد./۹۴۵۷/پ203/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات