۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۱۴۳۷۶
کارشناس مذهبی رسانه ملی تشریح کرد؛

مهمترین عوامل اصلی برای پیروزی مقتدرانه در گام دوم انقلاب اسلامی

مهمترین عوامل اصلی برای پیروزی مقتدرانه در گام دوم انقلاب اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری نترسیدن در برابر دشمن، امیدوار بودن به نصرت الهی و مجاهدت در راه خدا را مهمترین عوامل اصلی برای پیروزی مقتدرانه در گام دوم انقلاب بیان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، مدیر مؤسسه تفحص سیره شهدا، شامگاه سه شنبه، یکم مردادماه در بیستمین نشست عمومی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» که با حضور عموم مردم در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، با یادآوری سه انقلاب در طول تاریخ خاطرنشان کرد: نخستین انقلاب به دوران خود پیغمبر بر می‌گردد؛ گام نخست انقلاب ایشان خیلی سریع نتیجه گرفت تا آن جا که ایشان به امپراطوری‌های بزرگ زمان خود نامه نوشتند و بسیاری افراد مسلمان شدند، اما همین انقلاب در گام دوم شکست خورد.

وی با یادآوری انقلاب امام حسین (ع) نیز اظهار کرد: این انقلاب هم دو گام داشت؛ در گام نخستش خون بر شمیر پیروز شد و گام دومش همان پیام امام سجاد و حضرت زینب (س) بود که باز هم سرانجامش پیروزی بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری همچنین با اشاره به انقلاب مشروطه، گام نخست این انقلاب را موفقیت آمیز دانست و تصریح کرد: در گام دوم نیز این انقلاب به شکست انجامید.

وی با تشریح وضعیت انقلاب اسلامی در گام نخست خاطرنشان کرد: به لطف الهی گام نخست به خوبی انجام شد و اهدافش به نتیجه رسید؛ شکست طاغوت، اقتدار نظام اسلامی، تثبیت نظام اسلامی، رشد و پویایی و پیشرفت همه جانبه از جمله اهداف اصلی انقلاب بود که همگی انجام شد.

تعداد بازدید : 8

مدیر مؤسسه تفحص سیره شهدا با بیان اینکه امروز همه کشور‌های مستکبر دست به دست هم دادند تا نظام اسلامی را سرنگون کنند، اما نتوانستند و این همان موفقیت در گام نخست است، ابراز کرد: به مراتب ایران اسلامی امروز هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی بسیار قوی‌تر است و دشمنانش هم از همیشه ضعیف‌تر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه بسیار از مشکلات موجود طبیعی است، خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توان گفت هیچ گاه اسلام نتوانسته در چنین وضعیت مقتدرانه‌ای باشد و این به برکت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه سه عامل اصلی وجود داشت که سبب شد انقلاب عاشورا در گام دوم پیروز شود، افزود: اگر ما هم در گام دوم انقلاب این سه اصل را رعایت کنیم، قطعا پیروز خواهیم شد و این وعده الهی است که محقق خواهد شد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی، با اشاره به آیه ۱۰۷ سوره آل عمران، نترسیدن در برابر دشمن را نخستین عامل پیروزی در گام دوم انقلاب بیان و خاطرنشان کرد: دشمن ما را از کم بودن عده، بسیار بودن تهدید‌های خودشان و ناتوانی در رفع مشکلات می‌ترساند؛ اگر این سه ترس در وجود ما شکل گرفت، عرصه را به یقین خواهیم باخت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه مکتبی که شهادت دارد، ترس ندارد، تصریح کرد: به یقین قدرت خداوند متعال بیشتر است، از مشکلات نباید بترسیم، چراکه این مشکلات سبب بی نیازی ما می‌شود؛ تا موقعی که مردم و مسؤولان از دشمن نترسند، پیروز خواهیم شد.

وی امیدوار بودن را دومین عامل در پیروزی و موفقیت گام دوم انقلاب بیان کرد و گفت: باید امیدوار باشیم که اگر امت شویم و با هم باشیم، به یقین پیروزی از آن ماست.

مدیر مؤسسه تفحص سیره شهدا با بیان اینکه اگر پای دین خدا ایستادیم باید به نصرت الهی امیدوار باشیم، افزود: باید در راه دین خدا صبوری کنیم تا به نتیجه برسیم؛ حضرت زینب (س) صبوری کرد تا امروز فریاد لبیک یا حسین (ع) فراگیر شود.

وی با تأکید بر اینکه مجاهدت در راه خدا سومین اصل برای موفقیت در گام دوم انقلاب است، ادامه داد: مجاهدت دو مکمل دارد؛ همه باید مقاومت کنند و در این راه استقامت را در دستور کار قرار دهند تا ان شاءالله به نتیجه مورد نظر برسیم. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات