۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۱۴۳۹۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نماز جمعه، بهترین پایگاه برای تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است

نماز جمعه، بهترین پایگاه برای تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است
امام جمعه نکا با بیان این که نماز جمعه بهترین پایگاه برای تقویت وحدت امت اسلامی است، گفت: این پایگاه عبادی سیاسی نقش بسیار مؤثری در تداوم گفتمان انقلاب اسلامی دارد.
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نماز جمعه را یکی از مهم ترین رسانه ها و تریبون های جریان ساز در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: نماز جمعه، تریبونی ارزشمند برای مقابله با چالش ها و جریان های منحرف داخلی و خارجی است.
 
وی، نماز جمعه را یکی از رویش های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: نماز جمعه امروز به مهم ترین پایگاه مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه دین و انقلاب تبدیل شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ائمه جمعه هر هفته با رصد بسیاری از مسائل داخلی و خارجی، نسبت به روشنگری و آگاهی دادن به جامعه گام بر می دارند، بیان داشت: یکی از دلایل عصبانیت دشمن از این پایگاه عبادی سیاسی، خنثی کردن توطئه های آنها در جامعه است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، از نماز جمعه به عنوان نماد و تجلی وحدت ملی یاد کرد و گفت: دشمن در چهار دهه اخیر به طرق مختلف تلاش کرده تا این صفوف به هم پیوسته را از هم جدا کند، اما همواره شکست خورده است.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که نماز جمعه سنگر دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی است، خاطرنشان کرد: این نهاد مقدس پایگاهی ارزشمند برای تبیین بهترین و مهم ترین تعالیم و آموزه های فرهنگ انتظار معنوی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فلسفه ایجاد نماز جمعه آگاهی بخشیدن به مردم در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، تصریح کرد: سخنان مهم ائمه جمعه در این نماز دشمن شکن، موجب رشد فکری و سیاسی جامعه در ابعاد مختلف خواهد شد.
 
امام جمعه نکا با بیان این که نماز جمعه بهترین پایگاه برای تقویت وحدت امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: این پایگاه عبادی سیاسی نقش بسیار مؤثری در تداوم گفتمان انقلاب اسلامی و تقویت و بقای آن بر عهده دارد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، از نماز جمعه به عنوان مانور فرهنگی و اجتماعی و همچنین تمرین ولایت پذیری در جامعه یاد کرد و افزود: تحکیم وحدت ملی و آگاهی بخشی مردم از جمله مهم ترین ثمرات و برکات نماز جمعه در طول چهار دهه اخیر بوده است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات