۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۱۴۴۶۷
حجت الاسلام اژه ای تأکید کرد؛

برخورد جدی با تهدیدکنندگان امنیت|هدف دشمن فشار بر اقتصاد و معیشت مردم است

برخورد جدی با تهدیدکنندگان امنیت|هدف دشمن فشار بر اقتصاد و معیشت مردم است
معاون اول قوه قضائیه با بیان این که هدف دشمن فشار بر اقتصاد و معیشت مردم است، گفت: قطعاً با افرادی که امنیت کشور را به مخاطره اندازند، برخورد جدی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل‌دادگستری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خدا را بسیار سپاسگزارم که توفیق حضور در محضر مردم غیور، زحمت‌کش و الگو برای سایر نقاط کشور پیدا کردم. 

وی با بیان اینکه امر قضا یک امر خطیر و مهمی است، گفت: اگرچه فردی که متصدی این امر می‌شود، عهده‌دار تکلیف سنگینی بر دوش می‌شود اما قطعاً به همان میزان پاداش بالایی هم دارد.  

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: برای اینکه در این امر خطیر فردی که متصدی قضا می‌شود، موفق شده و عدالت را محقق کند، باید بیش از پیش از خدا استمداد بطلبد چراکه اگر از خدا استمداد نخواهیم و توفیقات خاص خدا را به طرف خود جمع نکنیم، نمی‌توانیم از عهده این امر بر بیاییم از این‌رو به همکاران خود در قوه قضائیه توصیه می‌کنم قبل از اینکه به دیگران و پرونده دیگران برسند، ابتدا به خودشان و پرونده خود برسند.  

وی با تاکید بر اینکه سه وسیله بزرگ که خداوند همه ما را توصیه کرده باید در ذهن و فکر نیروهای قضایی باشد، تصریح کرد: نماز اول وقت، قرآن و صبر در مقابل مشکلات، در این مسیر این سه شاخص  مهم است که همه مدیران در هر بخشی هستند باید در کنار آن به مسائل حوزه کاری عمل کنند. 

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه ما یک وظیفه اداری به عنوان دادستان، مدیرکل، دادستان و دادیار داریم که باید به نحو احسن انجام داد، تصریح کرد: ولی وظیفه بالاتری نیز داریم تا از مجموعه نظام اسلامی به پرچمداری ولی فقیه و نایب صاحب‌الامر که بر پایه خون شهدا و ایثار ایثارگران و همه خون دل‌ها برپا شده تا چنین نظامی ایجاد شود، حفاظت کنیم. 

معاون اول قوه قضائیه متذکر شد: اگر به عنوان قاضی یا رئیس می‌خواهیم موفق شویم باید به بخش دیگر کار هم توجه کنیم یعنی اگر کسی به عنوان یک مجرم تشخیص داده شد و می‌خواهیم آن را مجازات کنیم، باید بدانیم که وظیفه‌ای در مقابل مجرم هم داریم که او را بتوانیم از این گناه و جرمی که کرده به قبل برگردانده و پاک کنیم همچنین کاری کنیم که فرد مجرم توبه کند و دوباره به یک گناه و جرم برنگردد چه برسد به کسی که هنوز جرمش تائید نشده است.  

وی با بیان اینکه باید در عین حالی که کار خود را انجام می‌دهیم، کلا، روش، منش و منطق‌مان نیز به گونه‌ای باشد که فرد مجرم را بسازد و تربیت کند، افزود: آنگونه نباشد که وقتی از دستگاه قضایی خارج شد، نه تنها چیزی یاد نگیرد بلکه مسئله‌دار، متنفر و بدبین هم شود.  

حجت‌الاسلام اژه‌ای به داستانی از امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: فردی که عاشق حضرت علی(ع) و مکتب او بود روزی گناه کرد و طبق حد الهی باید دست او قطع می‌شد و امیرالمومنین دستور این کار را انجام دادند،در همان زمان منافق نزد او رفت و خواست تا نفاق بپاشد ولی آن فرد با بصیرت بر دهان او زد و جواب کوبنده داد چراکه هیچ‌کسی بر قضاوت امیرالمومنین شک نداشت. 

در کنار مسوولیت اداری یک مسوولیت تربیتی و اسلامی هم داریم

وی با تاکید بر اینکه ما در کنار مسوولیت اداری یک مسوولیت تربیتی و اسلامی هم داریم، افزود: باید به هر دو مسوولیت خود مطابق با آموزه‌های اسلامی عمل کنیم. 

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه این جلسه منور به تقدیر و تشکر از دو مدیر است، گفت: امروز آمده‌ایم تا از مدیری که چند سال زحمت کشیده است، قدردانی کرده و خدا قوت به مدیری بگوییم که از خود مجموعه و خطه است؛ اینجا همه جمع شدیم تا وقت صرف نکنیم بلکه می‌خواهیم از این جلسات استفاده کرده و قدردان باشیم از مدیری که در طول مسولیت، بر وظیفه خود به خوبی عمل کرده است و از نیروی جدید بخواهیم تا نقاط قوت مدیر قبلی را برجسته و نقلط ضعف را رفع کند. 

معاون اول قوه قضائیه خطاب به آقای خلیل‌اللهی(رئیس جدید دادگستری استان) گفت: اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم که ما آماده‌ایم به شما و وظیفه‌ای که بر عهده گرفته‌اید کمک کنیم و از حضرتعالی می‌خواهیم تا از ظرفیت دستگاه‌های قضایی، استانداری، اجتماعات و بخش خصوصی، امنیتی، اطلاعاتی و غیره استفاده کنید. 

وی به چندین شاخصه برجسته ریاست کل سابق دادگستری استان جهت انتخاب در معاونت قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: مردم‌داری، تلاش برای رفع مشکل مردم در چارچوب قانون با حُسن خلق، رفتار متناسب با مدیر نظام اسلامی و محبوبیت بین قاطبه مردم، منجر به این انتخاب شد.

هدف اصلی دشمن  فشار بر اقتصاد و معیشت  مردم می‌باشد

معاون اول قوه قضائیه با استناد به فرمایش رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه همانگونه که ما موظف به اقامه فرائض هستیم باید به حق‌الناس نیز توجه کنیم، گفت: از دیگر شاخص‌هایی که حجت‌‌الاسلام مظفری را متمایز ساخت، این بود که توانستند مسائل مختلف را جمع کنند چراکه امروز شرایط ما شرایط خاصی است و هدف اصلی دشمن  فشار بر اقتصاد و معیشت  مردم می‌باشد که در این میان تولید و اقتصاد اهمیت ویژه‌ای دارد که دستگاه قضایی باید بر وظایف محول شده خود عمل کند. 

حجت‌الاسلام اژه‌ای با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در خصوص توجه به جنگ اقتصادی هم نقش دارد، تصریح کرد: باید به آن فعال اقتصادی و سرمایه‌گذاری که برای توسعه پایدار کشور تلاش، کار و سرمایه‌گذاری کرده و از واردات کم می‌کند، بیشتر توجه شود. 

وی متذکر شد: دادگستری آذربایجان‌شرقی به این امر توجه کرده و به هیچ وجه دچار غفلت و تحت تاثیر قرار نگرفته است و اگر مفسدی وجود دارد ،با او مقابله می‌کند چراکه سیاست و رفتار و انگیزه بر این اساس است تا از فعالان و سرمایه‌گذار صحیح حمایت شده و با مفسد برخورد کنیم.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: قطعاً با افرادی که امنیت کشور را به مخاطره اندازند، برخورد جدی خواهیم کرد؛ همه وظیفه داریم این مسوولیت را به خوبی  انجام داده و با عدالت و مدارا با مردم پیش رفته و رویه خوبی با خوبان و مبارزه با مخاطره‌اندازان جلو رویم و اینگونه است که یک مدیر موفق محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: از رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان‌شرقی انتظار می‌رود تا این مسیر را نه تنها ادامه بدهد بلکه ارتقا هم ببخشد. 

حجت‌الاسلام اژه‌ای با ذکر سوالی مبنی بر اینکه آیا ما در نقطه مطلوب هستیم؟ پاسخ داد: نه ما هنوز خیلی باید تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم. 

معاون اول قوه قضائیه با ابراز خرسندی از وحدت و انسجام خوب در استان آذربایجان‌شرقی گفت: اگر می‌خواهید موفق باشید در ابتدای امر با همه همکاران مشورت کنید و با استفاده از همه نقطه‌نظرات گام بردارید چراکه شاید سن برخی افراد در خدمات قضایی آذربایجان‌شرقی بیشتر از آقای خلیل‌الیهی باشد، از این‌‌رو رئیس کل جدید باید از وجود علما، نخبگان و مردم کوچه و بازار استان و هر کسی که امکان کمک گرفتن دارد، استفاده کند. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ درصد پرونده‌های تشکیل شده در قوه قضائیه در سه عنوان اتهامی توهین، ضرب و شتم  عمدی و صدمات غیرعمدی است، از این‌رو از همه می‌خواهم این سه قسم را از طریق کمک مردمی کاهش داده و به دستگاه قضایی نفرستند چراکه در این صورت  یک سوم توقعات کیفری کاهش می‌یابد. 

شورای حل اختلاف تمرکز بر سازش دارد 

معاون اول قوه قضائیه  با تاکید بر اینکه شورای حل اختلاف تمرکز بر سازش دارد و نباید این شورا به دستگاه حکومتی تبدیل کنیم، توضیح داد: بلکه این شورا باید به دستگاه مردمی تبدیل شود چراکه صلح و سازش بسیار منفعت دارد و جلوی هزینه در صدور حکم اعم از هزینه مادی و معنوی را می‌گیرد، با صلح و سازش خیر و برکت ایجاد می‌شود. 

حجت‌الاسلام اژه‌ای خطاب به آقای خلیل‌اللهی(رئیس کل جدید دادگستری استان) گفت: خواهشی که دارم، رسیدگی به خانواده زندانیان و حقوق زندانیان است که الحمدالله استان آذربایجان‌شرقی یک الگوست به طوریک اقدامات فرهنگی بسیار زیادی در این خصوص انجام گرفته است، از این رو اجازه ندهید تا در سنگر جدید کارهای فرهنگی در زندان کاهش یابد چراکه چه زیباست که فردی که به عنوان زندانی به زندان می‌آید، به عنوان حافظ کل قرآن از آن خارج شود. 

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
پس کی قراره بعد از گذشت ۴ سال پرونده کاسپین-فرشتگان از دادسرا به دادگاه ارسال بشه ؟بگین نمی خواهین خانواده ---و عوامل همدستشان در بانک مرکزی رو محاکمه کنید، مردم تکلیفشون روشن بشه که خودشون باید حقشونو به هر طریقی که می دونن از گلوی خانواده های سهامدار و مدیران این موسسه بیرون بکشن.
0
0