۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۱۴۴۹۰
آیت الله سبحانی:

طلاب بیش از همیشه برای حضور و پاسخگویی در جامعه اهتمام داشته باشند

طلاب بیش از همیشه برای حضور و پاسخگویی در جامعه اهتمام داشته باشند
حضرت آیت الله سبحانی ضمن ابراز خرسندی از تجهیز طلاب خراسانی به قلم در کنار بیان، به اهمیت تربیت مبلغ اشاره کرد و از ضرورت آمادگی طلاب به حضور و پاسخگویی در جامعه گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت‌الله سبحانی، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در واکنش به گزارش فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه علمیه خراسان، این اقدامات را سبب خوشبختی و شادی دانست.

وی با بیان اینکه بسیار خرسند شدم که طلاب خراسانی که مجهز به بیان بوده‌اند، مجهز به قلم نیز شده‌اند گفت: بیان یک شمشیر است و قلم نیز شمشیری دیگر که با فعالیت‌های صورت‌ گرفته در حوزه علمیه خراسان، طلاب هر دو جنبه را دارند، البته پژوهش‌ها باید هدفمند باشد و متناسب با مسائل روز جامعه صورت گیرد. 

حضرت آیت‌الله  سبحانی تربیت گوینده و مبلغ را بسیار مهم دانست و بیان داشت: در گذشته مبلغان در مسجد گوهرشاد به نوبت منبر می‌رفتند و معاونتی لازم بود که تربیت گوینده و خطیب به تمام معنی یعنی حافظ قرآن و حدیث و دانای به تاریخ و فقه اسلامی را تربیت کند که خوشبختانه در حوزه علمیه خراسان گام‌های مؤثری برای آن برداشته شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خطابه در طلاب خراسانی فطری است و آن‌ها از نظر بیان معروف بوده‌اند، گفت: امروز شرايط به گونه اي است كه طلبه بايد زودتر از زمان هاي ديگر براي حضور و پاسخگويي در جامعه آماده باشد و بايد زمينه را فراهم كرد تا زودتر به هدف خود یعنی محقق، خطیب یا فقیه شدن برسد./933/پ210/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات