۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۱۴۴۹۲
آیت الله طبرسی مطرح کرد؛

ضرورت ورود حوزه علمیه به مسائل و مشکلات روز جامعه

ضرورت ورود حوزه علمیه به مسائل و مشکلات روز جامعه
نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت ورود حوزه در جهت پاسخگویی به نیازهای روز جامعه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان در ساری با اشاره به قدمت طولانی حوزه علمیه مازندران، گفت: حوزه علمیه مازندران در طول تاریخ مهد پرورش علما و فقهای نامدار دینی بوده است.
 
وی بر ضرورت حمایت و تقویت از حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: با توجه به تلاش دشمن در جهت تضعیف باورهای دینی و اعتقادی مردم، تقویت از مراکز دینی امری ضروری است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انقلاب اسلامی برخواسته از متن حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به عنوان مادر انقلاب، نقش بسیار محوری و مؤثری در حفظ و حراست از نظام اسلامی در چهار دهه اخیر ایفا کرده است.
 
امام جمعه ساری با بیان این که حوزه و روحانیت همواره در جهت حفظ و اعتلای انقلاب و نظام اسلامی گام برداشته اند، بیان داشت: هوشیاری و بصیرت بالای علمای دین موجب حفظ انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر شده است.
 
آیت الله طبرسی به تلاش دشمنان در جهت تضعیف جایگاه حوزه و روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن با القائات دروغین در جامعه می کوشد، نگاه مردم را نسبت به این مرکز مهم تولید علم کشور تغییر دهد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حوزه و روحانیت همواره در خدمت به انقلاب و نظام اسلامی پیشگام بوده اند، افزود: امروز نیز حفظ و حراست از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه است.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان در جهت نفوذ در مراکز حساس و مهم کشور نظیر حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه باید با تقویت نگاه و رویکرد انقلابی در حوزه، جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، همچنین پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه برشمرد و بیان داشت: حوزه به دلیل توانمندی علمی که دارد می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای روز جامعه باشد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات