۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۱۴۵۰۶
امام جمعه موقت تهران:

صیانت از انقلاب با دشمن شناسی و استکبارستیزی محقق می‌شود

صیانت از انقلاب با دشمن شناسی و استکبارستیزی محقق می‌شود
آیت الله صدیقی گفت: صیانت از انقلاب با دشمن شناسی و استکبارستیزی محقق می‌شود که نباید از آن غافل شویم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه چهارشنبه دوم مردادماه در اختتامیه نشست عمومی بیست و ششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که با حضور عموم مردم در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به برخی از آیات سوره مائده، این سوره را سوره ولایت و مهدی یاوران دانست و اظهار کرد: خودسازی یکی از مهمترین محور‌های آیات این سوره است؛ باید بدانیم که هستیم و چه می‌خواهیم که این نیازمند کند و کاو است.

وی با بیان اینکه انسان نفس خداوند است، ادامه داد: در انسان یک حقیقتی است که این حقیقت هر شب محضر حق تعالی ارائه می‌شود؛ پس بهتر است در این لقاءالله با دست پر وارد شویم.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه اگر به چیستی وجودی خود پی بردیم، غرایز را در اختیار عقلمان قرار می‌دهیم، اظهار کرد: مهمترین مأموریت ما در زندگی بندگی خداوند متعال است؛ اگر این رسالت را به خوبی انجام دادیم به درجه یقین می‌رسیم که این مرتبه ملکوت است و نصیب هر کس نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه هر کس در گناه آتش ببیند، هرگز گناه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: اگر استقامت کنیم، به ما هم جرعه‌ای از این مرتبه داده می‌شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه باید به مرتبه‌ای برسیم که خود را در محضر خداوند متعال هیچ بدانیم، ابراز کرد: اگر خود را هیچ دیدیم، قطعا سر سفره حق تعالی خواهیم نشست و به معرفت الهی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه خودشناسی به تنهایی انسان را به درجه معرفت نمی‌رساند، تصریح کرد: انسان با علم تنها به جایی نمی‌رسد؛ باید خودشناسی ما را به خودیابی برساند، در این صورت است که به مقام لقاءالله خواهیم رسید.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر اینکه باید خودشناسی و خودیابی به خودسازی در وجود انسان ختم شود، گفت: باید خودمان را به رنگ جلال خداوند بسازیم و این کار هر کس نیست.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه جامعه سازی مورد تأیید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با بی تفاوتی محقق نمی‌شود، اظهار کرد: به یقین تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده نباشد، جامعه سازی محقق نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف پیام خداوند متعال است که از دل سوزی افراد نشأت می‌گیرد، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر به انسان حق ولایت می‌دهد که ترک آن یک گناه نابخشودنی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر کس خانواده خود را بسازد، جامعه خود را نیز می‌سازد، خاطرنشان کرد: نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر گریبان گیر همه می‌شود؛ بنابراین باید همه نسبت به آن حساس باشیم و رسالت ذاتی خود بدانیم.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، توجه به علم را یکی دیگر از محور‌های مورد تأکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و افزود: انسان بدون دانش، بینش هم پیدا نمی‌کند؛ علم به توحید، نبوت و ولایت واجب عینی است و همه نسبت به فراگیری آن وظیفه شرعی دارند.

وی با تأکید بر اینکه اسلام پاسخ همه شبهات را داده است، افزود: باید نسبت به همه علوم خصوصا فقه آگاهی داشته باشیم و این از ضرورت‌های امروز ما است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حرام است مسلمان زیر سلطه کافران باشد، تصریح کرد: علم بهترین سلاح امروز مسلمانان برای مبارزه با دشمنان است؛ اگر علم نبود تا به امروز در مقابل دشمن زانو زده بودیم و دیگر آبرو و عزتی نداشتیم.

آیت الله صدیقی، ساختن و حفاظت از جمهوری اسلامی را بهترین معروف امروز بیان کرد و افزود: صیانت از انقلاب با دشمن شناسی و استکبارستیزی محقق می‌شود که نباید از آن غافل شویم./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات