۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۱۴۵۱۲
حجت الاسلام حسین زاده:

اهل کرامت رفتار بغض آلود با دشمنان خدا دارند

اهل کرامت رفتار بغض آلود با دشمنان خدا دارند
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: اهل کرامت عزت اهل اسلام و ذلت اهل نفاق را دیده و می دانند که با همگان نباید از سر صلح و کرنش رفتار کرد بلکه باید غیرت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین زاده، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در صحن جامع بارگاه مطهر رضوی گفت: کرامت اخلاقی نقطه مقابل لئامت و پستی است.

وی با بیان این که کرامت اخلاقی اصل کرامت و مربوط به اولیای خدا است، اظهار کرد: خیلی ها اهل سخاوت بوده اما کرامت اخلاقی ندارند، دوری از ظواهر دنیایی و برخورداری از تقوای الهی به انسان کرامت می بخشد که منشأ آن حب و بغض الهی است.

حجت الاسلام حسین زاده ابراز کرد: اهل کرامت همیشه اخترام نمی کنند گاهی رفتار بغض آلود و تبری از دشمنان خدا دارند، در دولت کریمه امام زمان(ع) عزت اهل اسلام و ذلت اهل نفاق را دیده و می دانند که با همگان نباید از سر صلح و کرنش رفتار کرد بلکه باید غیرت داشته باشند.

کارشناس مذهبی افزود: اهل کرامت جو حاکم را در نظر نداشته بلکه خدا را در نظر می گیرند و از ویژگی های آن ها «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ»است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی اهل کرامت، بیان داشت: اهل کرامت از منیت وارسته بوده، وابستگی به صفات شخصی که فانی است، ندارند و نیز شکسته نفسی داشته و گاهی از حق خود می گذرند برای این که کدورتی پیش نیاید.

حجت الاسلام حسین زاده به جلوه های اخلاق کریمانه امام رضا(ع) اشاره و بیان داشت: حضرت برخوردار از تواضع بوده و هم نشین فقرا بودند همچنین اهل کرامت به دیگران غنا می بخشند و نه تنها دست آن ها را می گیرند بلکه کاری می کنند که خود آن ها توانایی پیدا کرده تا دست دیگران را بگیرند./864/پ210/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات