۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۱۴۶۳۶
آیت الله خاتمی:

عده ای با اظهارات نسنجیده قانون شکنان را جری نکنند| مواضع مسؤولان قاطع باشد

عده ای با اظهارات نسنجیده قانون شکنان را جری نکنند| مواضع مسؤولان قاطع باشد
امام جمعه موقت تهران بی حجابی را جرمی مشهود دانست و با تأکید بر مقابله با هنجارشکنان گفت:برخی مسؤولان با اظهارات نسنجیده قانون شکنان را جری نکنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به خطبه 64 نهج البلاغه گفت: امیرمؤمنان(ع) در این خطبه سفارش کرده اند که بندگان خداوند باید با رعایت تقوا، حریم پروردگار را حفظ کنند.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه تهران و بیان آیه شریفه «اذا نودی للصلوة من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکرالله» ادامه داد: مؤمنان باید نماز جمعه را در برنامه زندگی خود قرار دهند؛ به بیان دیگر نماز جمعه به ایمان انسان ها گره خورده است.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: بر اساس برخی تفاسیر قرآن کریم مقصود از «ذکر الله» در آیه شریفه «خطبه» های نماز جمعه است و مردم باید به خطبه ها نیز اهمیت دهند؛ خطیب نماز جمعه باید دل های مردم را به سوی خداوند سوق دهد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: بر اساس آیه مذکور، ما نباید برای نماز جمعه مانع تراشی کرده و امور دیگر را مزاحم آن قرار دهیم، بلکه باید همه امور را رها کرده و برای حضور در این فریضه الهی آماده شویم.

وی با بیان اینکه نماز جمعه ظرفیت ارزشمندی برای انقلاب اسلامی به شمار می رود، ابراز کرد: نماز جمعه تریبون ولایت بوده و از تریبون های فراجناحی به شمار می رود؛ ائمه جمعه خود را مدیون مردم دانسته و با مطالعه و تحلیل های جذاب در تریبون نماز جمعه حاضر شوند و اختصار را نیز رعایت کنند، زیرا این امر، سنت پیامبر اکرم(ص) بوده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تقویت نماز جمعه در حقیقت تقویت یک سرمایه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، بیان کرد: ستاد نماز جمعه نیز باید سعی در تکریم نمازگزاران داشته باشند و فضایی متناسب با شرایط آب و هوایی و معطر برای نمازگزاران فراهم سازد؛ مردم نیز باید برای این فریضه الهی وقت گذاشته و جوانان را به حضور در این نماز عبادی سیاسی تشویق کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسانه ها باید به تقویت نماز جمعه بپردازند و از تخریب آن پرهیز کنند، گفت: برخی رسانه ها نباید از کم رونق شدن نماز جمعه خوشحال شوند، زیرا تخریب این فریضه الهی نوعی سرمایه سوزی و فرصت سوزی است.

وی تأکید کرد: مسؤولان به ویژه مسؤولانی که در پایتخت هستند نیز باید نسبت به حضور در نماز جمعه اهتمام داشته باشند و بدانند یکی از مصادیق مردمی بودن، حضور در نماز جمعه است؛ چه بسا این حضور بتواند گره ای از مشکلات مردم باز کند.

به گزارش رسا، آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به عملیات قهرمانانه و افتخارآفرین مرصاد اظهار داشت: دشمنان قصد داشتند از غرب به کشور نفوذ کنند و همه می دانند که بازیگر اصلی این میدان آمریکا و بازیگر در صحنه شان صدام و منافقان بودند؛ رزمندگان ما صاعقه وار بر سر منافقان فرو آمده و باید گفت 80 درصد منافقان در این عملیات به کلی از بین رفتند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه منافقان همان داعش های اول انقلاب هستند، گفت: این جنایتکاران 17 هزار نفر را با ترورهای بسیار وحشیانه به شهادت رساندند؛ امروز این منافقان ذلیل تر شده و نوکر محض آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و ذلیل تر خواهند شد.

وی با اشاره به دوازدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی امام جمعه فقید قم ابراز کرد: ایشان شخصیتی فقیه و مفسر بودند و 50 جلد کتاب از ایشان باقی مانده است؛ ایشان همواره همراه امام و انقلاب بودند و در زمینه های اخلاقی بسیار برجسته بودند؛ ناگفته نماند که در حال حاضر در ایام رحلت آیت الله حائری از دامادان مرحوم آیت الله مشکینی قرار داریم و باید گفت ایشان نیز شخصیتی علمی و برجسته بوده و یکپارچه غیرت دینی بودند؛ ایشان از شاگردان برجسته مکتب جهاد شهید صدر به شمار می رفتند.

آیت الله خاتمی در ادامه به دزدی دریایی انگلیسی ها اشاره و بیان کرد: موارد جنایات این روباه پیر 38 بند است؛ برخی از این موارد عبارت از تجزیه ایران در سال های 1872، 1901، 1857، 1887 و 1971، غارت کشور در قرارداد رویترز، نقش آفرینی در قحطی بزرگ جنگ جهانی که طی آن  40 درصد مردم ایران از گرسنگی مردند، دخالت های وحشیانه و سرکوب گرانه و روی کار آوردن رضاخان قلدر و پسر خبیثش، کودتای 28 مرداد، حمایت از ساواک، ایجاد فرقه ضاله بابین و بهائیت، ترویج مواد مخدر در ایران، توطئه مدام علیه ملت ایران، کمک به صدام در جنگ تحمیلی، همکاری با آمریکا، حمایت بی پرده از اشخاص و گروه های برانداز جمهوری اسلامی و حمایت از فتنه های 78 و 88 است؛ این موارد رمز تنفر مردم از دولت انگلیس است.

امام جمعه موقت تهران افزود: طی چند هفته گذشته حدود 7 اقدام انقلابی داشته ایم، وظیفه می دانم این اظهارات را بیان کرده و از آن ها قدردانی کنم؛ از جمله این موارد می توان به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن و تحقیر شدن ترامپ، مخابره شدن پیام های عزت از سوی ایران و تأکید بر اینکه ما به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی نشینیم و اسقاط پهپاد متجاوز آمریکایی که نماد اقتدار نظام اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بود، اشاره کرد.

وی توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز را یکی دیگر از اقدامات انقلابی در هفته های گذشته دانست و ابراز داشت: این کشتی مرتکب تخلف شده بود و عزیزان نیروی دریایی سپاه آن را به صورت قدرتمندانه توقیف کردند؛ باید دانست که انگلیس زمانی در کشور ما دولت عوض می کرد، اما امروز به ذلت افتاده است؛ مسؤولان نیز توجه کنند که در برابر میانجی هایی که برای میانجی گری پا پیش می گذارند نیز باید مواضع عزتمندانه و شجاعانه داشته باشند.

آیت الله خاتمی به دستگیری 17 جاسوس سازمان سیا توسط سربازان گمنام انقلابی کشورمان اشاره کرد و ضمن قدردانی از این اقدام مقتدرانه بیان کرد: همچنین کاهش تعهدات برجامی نیز از دیگر اقدامات ستودنی است؛ اروپایی ها از کنار 11 پیمان خود به آسانی گذشتند و با کمال وقاحت می گویند، ایران نباید برخورد داشته باشد؛ چرا برخورد نداشته باشیم؟ امروز مردم از دولت می خواهند این مسیر را به همین شکل ادامه دهد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با قدردانی از نیروی انتظامی در برخورد با بی حجابی، تصریح کرد: بی حجابی در نظام جمهوری اسلامی جرم مشهود بوده و وظیفه نیروی انتظامی مقابله با این جرم مشهود است؛ کار فرهنگی و اجرایی باید با هم صورت گیرد، بنابراین برخی مسؤولان اگر نمی توانند به خوبی به وظایف خود عمل کنند، حداقل با اظهارات نسنجیده، قانون شکنان را جری نکنند؛ امروز دل متدیانان از بدحجابی ها، شل حجابی ها و بی حجابی های گسترده خون است؛ همه باید بدانند که امروز سخن از تقابل نیست، بلکه سخن از امنیت اخلاقی و روانی جامعه است.

وی همچنین با اشاره به دیدار هیأت عالیرتبه فلسطین با رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: رژیم صهیونیستی از دو مسأله خوشحال می شود، نخست آن که مسأله فلسطین از یادها برود و دوم آنکه مسأله فسطین یک مسأله عربی باقی بماند؛ امام خمینی(ره) با اعلام روز جهانی قدس و رهبری با بیان اینکه جمهوری اسلامی روی مسأله فلسطین با هیچ کشوری رودربایستی ندارد، همواره توطئه های صهیونیست ها را خنثی کرده اند؛ ما اعلام می کنیم که طرفداری از طرح معامله قرن را خیانت قرن می دانیم.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به حکم انتصاب رؤسای بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت:رهبر معظم انقلاب در این احکام بر مسأله «توانمندسازی تهیدستان» تأکید ویژه ای داشته اند؛تهیدستان کسانی هستند که نمی توانند به آسانی زندگی خود را اداره کنند، نه کسانی که دست به گدایی و تکدی گری می زنند، چه بسا برخی متکدیان از مردم عادی هم پولدارتر باشند؛ توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات و رعایت کرامت کمک شوندگان از مطالبات رهبری بوده و باید گفت امروز این مسأله یک عبادت بزرگ است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بر اساس اطلاعات به دست آمده، شیخ زکزاکی با وضعیت جسمانی بسیار وخیمی رو به رو بوده و توسط ارتش نیجریه زندانی شده است، خطاب به دولت نیجریه گفت: همه می دانند این بلایی که سر شیخ زکزاکی می آید از سوی عربستان و رژیم صهیونیستی است، با طناب پوسیده آنها درون چاه نروید، زیرا به قعر چاه سقوط خواهید کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حالا که ایران اسلامی آغوش خود را باز کرده و گفته است حاضریم بیمار شما را درمان کنیم، این دعوت را لبیک گفته و مقاومت نکنید، زیرا هر بلایی که بر سر شیخ زکزاکی بیاید، شما در خط مقدم آن جنایت قرار دارید./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات