۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۱۴۶۴۳
آیت الله حسینی بوشهری:

اقدام علیه انقلاب با تو دهنی سخت ملت ایران مواجه می شود| نفوذ جدی گرفته شود

اقدام علیه انقلاب با تو دهنی سخت ملت ایران مواجه می شود| نفوذ جدی گرفته شود
امام جمعه قم با بیان این که اجازه نمی دهیم کسانی امنیت آبراه های بین المللی را مختل کنند، گفت: اقدام علیه انقلاب با تو دهنی سخت ملت ایران مواجه می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، امر به معروف را ضامن اجرای عدالت اجتماعی دانست و گفت: اگر جامعه بر اساس هوس ها اداره شود روی عدالت اجتماعی را نخواهد دید.

وی با اشاره به روز دحوالارض افزود: جامعه ایمانی باید مناسبت های دینی و مذهبی را جدی بگیرند، روزه گرفتن روز 25 ذی القعده ثواب 70 سال روزه و 100 سال عبادت را دارد، گاهی غفلت می کنیم و توجهی به عظمت مناسبت ها نداریم.

عضو هیأت رییسه خبرگان با گرامیداشت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه رسمی بعد از انقلاب اظهار داشت: امسال چهلمین سالگرد نماز جمعه در دوران انقلاب اسلامی است که کارکردهای ویژه ای دارد، نماز جمعه به منزله یک رسانه قوی است که آثار و برکات دارد و مردم نسبت به مسائل روز جامعه آگاهی پیدا می کنند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهمی که مردم را بعد از 40 سال در صحنه نگه داشته قرارگاه های نماز جمعه است چرا که مردم در نماز جمعه توطئه های داخلی و خارجی را می شناسند، نماز جمعه دستاوردهای اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی و امنیتی دارد و باید به آن اهمیت داده شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دیدار ائمه جمعه با رهبر انقلاب ابراز داشت: رهبر انقلاب امامان جمعه را به مردمی بودن، انقلابی بودن و حساس بودن نسبت به اقدامات دشمن توصیه فرمودند، تأکید دیگر رهبر انقلاب دعوت به تقوا بود که باید بازدارنده گناه در جامعه باشد و مصادیق تقوا در عرصه های مختلف مطرح شود.

وی عنوان کرد: تقوا در زمینه فضای مجازی، در مسائل خانواده و در موضوع عفاف و حجاب باید مورد تأکید باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مشکینی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مشکینی انسانی عالم، فقیه، مجاهد متخلق به اخلاق الهی و  الگویی برای امامان جمعه بود، خطبه های پرمحتوا و اخلاقی ایشان تأثیر فراوانی داشت و روح خطبه ها دعوت به دین داری بود و کسی که پای این خطبه ها بود احساس آرامش می کرد، ملت به آیت الله مشکینی ها افتخار می کند.

وی با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه مقدر اضافه کرد: روزی که نفتکش ایرانی در جبل الطارق توقیف شد رسانه های دنیا سکوت کردند و گفتند که به دلیل تحریم بوده است اما امروز سروصدا می کنند، رهبر انقلاب همان ابتدا با اقتدار فرمودند که نیروهای مؤمن در جای خود کار لازم را انجام خواهند داد.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: انگلیسی ها نابجا کشتی ایران را توقیف کردند اما ایران مطابق قوانین بین المللی نفتکش انگلیسی را توقیف کرد چراکه از قوانین کشتیرانی تخلف داشتند، این روزها نماینده و پیغام می فرستند که کشتی باید آزاد شود، تصور می کنند که ملت، مسؤولان، رهبری و نیروهای امنیتی و نظامی کوتاه می آیند.

وی افزود: هر اقدامی که دشمن علیه انقلاب و ملت انجام دهد ملت بیدار ایران تودهنی سختی به آن ها خواهد زد، به دنیا اعلام می کنیم که خواهان امنیت آبراه های بین المللی هستیم و اجازه نمی دهیم کسی امنیت کشتیرانی را به ویژه در خلیج فارس مختل کند، به دیگران هم اجازه فضولی و کارشکنی نخواهیم داد.

امام جمعه قم با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان(عج) برای دستگیری جاسوسان آمریکایی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها مسأله نفوذ را مطرح کردند اما عده ای جدی نگرفتند، عده ای از جاسوسان در مراکز حساسی نفوذ کردند اما نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دشمن را غافلگیر کردند و این نشان می دهد که نیروهای نظامی و امنیتی با اقتدار در برابر دشمن ایستاده اند.

وی با اشاره به دیدار هیأت عالیرتبه حماس با رهبر انقلاب ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر مسأله مقاومت و قطعی بودن وعده های الهی در زمینه پیروزی در صورت مقاومت تکیه کردند و فرمودند این که آقای سید حسن نصرالله اعلام کرده که در قدس نماز می خوانیم درست است و محقق خواهد شد.

نایب رییس جامعه مدرسین ابراز داشت: دشمنان نگران هستند چرا که روزی فلسطینی ها با سنگ مبارزه می کردند اما در سایه مقاومت امروز به وسیله موشک های نقطه زن اسرائیل را مورد حمله قرار می دهند.

وی با اشاره به ایام حج عنوان کرد: تعداد زیادی از هموطنان راهی مدینه و مکه شده اند و برای آن ها دعا می کنیم، امیدواریم با زیارت مقبول به وطن بازگردند و میزبانان خانه خدا نیز رعایت میزبانی کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات