۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۱۵۰۵۳

محاکمه شیخ زکزاکی به تعویق افتاد

محاکمه شیخ زکزاکی به تعویق افتاد
دومین جلسه دادگاه شیخ ابراهیم زکزاکی امروز برگزار شد و قاضی پس از شنیدن سخنان وکلای دو طرف، صدور رأی دادگاه را به هفته بعد موکول کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه عالی ایالت کادونای نیجریه برای دومین بار در دو هفته اخیر، امروز تشکیل جلسه داد.
 
در ابتدا وکلای مدافع شیخ زکزاکی به سرپرستی «فمی فالانا» با ارائه گزارشی پزشکی از آخرین وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی اعلام کردند تیم وکلای وی از دولت نیجریه خواسته‌اند که اجازه سفر شیخ زکزاکی و همسرش به خارج از نیجریه برای درمان داده شود زیرا در غیر این صورت خطر از دست رفتن جان این دو نفر وجود دارد.
 
فالانا گفت: این دو نفر باید به دهلی نو اعزام شوند تا در آنجا پزشکان حاذق بتوانند آنها را درمان کنند زیرا در نیجریه پزشکان با کمبود تجهیزات به‌روز روبرو هستند.

وی تاکید کرد وکلای دولت نیجریه هیچ سند معتبری برای رد سخنان او ارائه نکرده‌اند و بدون دلیل مخالف آزادی شیخ زکزاکی هستند. وی در پایان از دادگاه خواست با بررسی وضعیت وخیم جسمانی آنها اجازه سفر آنها را به خارج صادر کند.

از سوی دیگر «بایرو داری» وکیل دولت نیجریه اعلام کرد که گزارش فالانا تنها مبتنی بر گزارشی است که کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن از وضع سلامتی شیخ زکزاکی تهیه کرده و بنابر این با اصل ۱۷۴ حقوق کیفری نیجریه تناقض دارد.

قاضی پس از شنیدن سخنان دو طرف، جلسه دادگاه را برای بررسی اسناد طرفین دعوی به دوشنبه آینده (۱۴ مرداد) موکول کرد./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات