۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۱۵۶۶۸
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی مطرح کرد؛

اهمیت نقش رسانه ها در فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی

اهمیت نقش رسانه ها در فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی
استاد درس خارج حوزه علمیه همدان گفت: تولید ملی باید به سمت و سوی کالا‌های اساسی سوق داده شود، متاسفانه برخی از مسؤولان با تفکری غرب گرایانه فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی، استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ضرورت ساده زیستی روحانیت بیان داشت: ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی یکی از مسائلی بود که امام خمینی(ره) بر آن تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: سبک زندگی غربی سبب شده تا گرایش به مسایل مادی و زندگی مصرفی افزایش یابد، روحانیت الگوی جامعه به شمار می روند و باید از تجمل گرایی به دور باشند و با عمل خود به جامعه درس زندگی صحیح را آموزش دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان گفت: تولید ملی باید به سمت و سوی کالاهای اساسی سوق داده شود، متاسفانه برخی از مسؤولان با تفکری غرب گرایانه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: توجه به تجملات و زندگی مصرفی، دستاورد زندگی غربی  است، امروز جامعه دچار مشکل تجمل گرایی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی ابراز داشت: دنیا محل گذر است، انسان باید به فکر آخرت خود باشد و تجمل گرایی با این مساله منافات دارد.

وی ادامه داد: روحانیت باید با مساله تجمل گرایی مقابله کند و زمانی این مساله محقق می شود که رسانه ها نیز در فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی ایفای نقش کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان یادآور شد: اسلام ناب برای تمامی ابعاد زندگی بشر برنامه ای مناسب ارئه کرده است و رسانه ها وظیفه باز نشر این امور را عهده دار هستند.

هادی شاملو
ارسال نظرات