۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۱۶۱۲۷
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

حوزه علمیه خواهران باید به یک جریان قدرتمند تحول در اجتماع تبدیل شود

حوزه علمیه خواهران باید به یک جریان قدرتمند تحول در اجتماع تبدیل شود
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: حوزه های علمیه خواهران در گام دوم انقلاب باید به یک جریان قدرتمند تحول در اجتماع تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسملین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی توانمندسازی «نقش مبلغین در گام دوم انقلاب» که به همت سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان در دانشکده حضرت زینب(س) برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که حضرت آقا آن را ترسیم فرمودند در اصل پاسخ به مطالباتی است که سالها قبل از دستگاه ها برای پیشرفت کشور داشتند.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نشان می دهد که ملت ایران گام های ارزشمند و استواری را در طول 40 سال انقلاب اسلامی برداشتند، ادامه داد: با توجه به نگاه معظم له در بیانیه گام دوم نشان می دهد ملت ایران راه زیادی را تا به امروز پیش رفتند به همین خاطر امروز شاهد به نتیجه رسیدن شکوه ارزش های اسلامی در سطح جهان و منطقه هستند.

حجت الاسلام والمسملین بهجت پور با بیان این مطلب که ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی رژیم دو هزار ساله پهلوی را نابود کرد، ابراز داشت: در حال حاضر ما در مرتبه جامعه سازی هستیم و مراحل بعدی حرکت به سوی تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی است که باید در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه قرآن کریم در طول 23 بر قلب نازنین پیامبراکرم(ص) نازل شد و تغییراتی را در وجود انسان ها ایجاد کرد، اظهار داشت: رسول خدا(ص) با استفاده از قرآن کریم توانستند تغییراتی را در جامعه شرک آلود آن زمان ایجاد و ارزش های ناب اسلامی را ارائه دهند؛ نخستین اقدام ایشان این بود که حضرت با آغاز یک انقلاب به صورت پنهانی گفتمان قرآن را در برابر گفتمان غفلت مطرح فرمودند و آرام آرام با جذب انسان ها، تغییراتی در وجود آنان ایجاد شد.

وی ادامه داد: حضرت یک سلسله ارزش ها را در حین انقلاب مطرح می کردند و انقلاب به مدد همین پیام ها در قلوب انسان ها تحول ایجاد می کرد، طبع انقلاب چنین است بنابراین انقلاب برای تغییر باید ببیند چه هست و چه نیست. حدود 54 سوره نازل شد و هویت بخشی به مسلمانان صورت گرفت و خداوند از سوره علق تا حجر این مسیر را ادامه داد تا اینکه مسلمانان دیده شدند و تهاجم دشمن آغاز شد.

حجت الاسلام والمسملین بهجت پور اضافه کرد: با توجه به دوران رسول خدا می توان یافت چطور باید در برابر تهاجم دشمنان عمل کرد چرا که پیامبراکرم(ص) بعد از ابلاغ دین اسلام به مقاومت سازی جامعه اسلامی اقدام کردند. اگر پیامبرخدا(ص) نبود توسعه دین توسط جریان قدرتمند تحول در اجتماع صورت نمی گرفت و امروز چیزی به نام اسلام وجود نداشت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور شکل گیری جامعه ایمانی را در گرو پایبندی و عمل به عهد و میثاق ها بیان کرد و گفت: شهید صدر می فرماید: کار پیامبراکرم(ص) این بود که شبه جزیره عربستان را تبدیل به پایگاهی برای تشکیل امت اسلامی قرار بدهند که انجام دادند؛ اگر ما می خواهیم ایران را سربلند و عزیز نگاه داریم و تمدن اسلامی را براساس ارزشهای قرآنی بنا کنیم باید به مدل هایی که قرآن کریم ارائه داده رجوع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه در هدایت جامعه به سوی ایجاد تمدن اسلامی نقش حائز اهمیی دارند، ابراز کرد: حوزه های علمیه باید نقش خودشان را در گام دوم انقلاب پیدا کنند چرا که نقش حوزه های علمیه متنی است، طلاب و روحانیون حوزه های علمیه راهبر و پیشروی جامعه به سوی تشکیل تمدن فاخر و ارزشمند اسلامی هستند؛ بنابراین کوتاهی آنان تحقق هدف را به تاخیر می اندازد موجب انحراف و التقاط هدف می شود.

حجت الاسلام والمسملین بهجت پور با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب دارای 7 محور است، گفت: یکی از آن محورها نگاه امیدوارانه و خوشبینانه است ما طلاب باید اول خودمان امید داشته باشیم سپس بتوانیم این امیدواری را به مردم نیز انتقال دهیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: دشمن در این زمینه بیکار ننشسته و مدام گرد ناامیدی را بر سر ملت و کشور می پاشد؛ ما باید بدانیم با لشکری که احساس شکست می کند نمی توان در برابر چکاچک شمشیرها به میدان رفت و با دشمن مقابله کرد.

وی با اشاره به محور دوم بیانیه گام دوم انقلاب که علم و توانایی است، عنوان کرد: حوزه های علمیه خواهران چه نقشی می توانند در این مورد داشته باشند؟ پاسخ این است که حوزه های علمیه نباید فقط به تنظیم مطالب گذشتگان بپردازد، حوزه های علمیه خواهران باید تبدیل به دستگاه تخصصی برای پاسخگویی به بسیاری مسائل مانند مسائل زنان باشند.

حجت الاسلام والمسملین بهجت پور درخصوص محور دیگر که معنویت و اخلاق است، گفت: طلاب باید نگاهشان به پس پرده ها نیز باشد و دست غیب را باور کنند، باید بدانیم تکانه های مادی از سبب و مسبب مادی نیست بلکه همه چیز ماورایی است این معنا گرایی است؛ بنابراین باید مومن به غیب ایمان داشته باشد چرا که اگر معنویت در ایران بمیرد پیشرفت نیز می میرد خوب هم پیشرفت کنیم مرده ای مانند ژاپن می شویم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید تربیت خانواده و افراد جامعه را برعهده بگیرد، عنوان کرد: طلبه ای که شیفته علم نیست و گمشده ای به نام حکمت ندارد نمی تواند تولید کننده دانش زنان باشد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه خواهران به دنبال کیفی سازی است نه کمی سازی، اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران باید به دنبال بیوتات صالحه و مریم ها بروند نه اینکه صرفا کسانی را برای تدریس تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسملین بهجت پور در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران نیروهای خودشان را از مساجد، پایگاه های بسیج، میعادگاه های نماز جمعه و اتحادیه های انجمن های اسلامی پیدا کنند، حوزه های علمیه خواهران باید تبدیل به یک جریان قدرتمند تحول در اجتماع شوند همان جریانی که ائمه اطهار(ع) پیشروی آن بودند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات