۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۱۶۳۱۵
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان:

هیئات مذهبی سنت حسنه جشن‌های باشکوه و اطعام در عید غدیر را احیا کنند

هیئات مذهبی سنت حسنه جشن‌های باشکوه و اطعام در عید غدیر را احیا کنند
حجت الاسلام بصیرتی گفت: برگزاری جشن و سرور و اطعام در روز عید غدیر از سنت‌های حسنه و سفارش شده‌ای است که توسط هیئات مذهبی و گروه‌های مردمی باید احیا شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جشن و سرور و اطعام در روز عید غدیر از جمله سنت‌های حسنه و سفارش شده‌ای است که باید در سطح شهرستان توسط هیئات و گروه‌های مختلف مردمی احیا شود، گفت: هرچند دیدار با سادات در عید غدیر فرهنگ تکریم و تعظیم نسل اهل بیت در بین شیعیان است و از ارزش بالایی برخوردار است، اما عید غدیر را نباید تنها منحصر به دیدار با سادات کرد.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید، غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و در راس آن‌ها خود ائمه معصومین و یک میلیون شهید و در راس آن‌ها حضرت عباس و شهدای کربلا و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد، افزود: امام صادق (ع) در حدیث دیگری می‌فرماید، غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.

حجت الاسلام بصیرتی شادی و سرور و اطعام دادن را از جمله سنت‌های پسندیده در دین اسلام دانست و اظهار داشت: همانطور که هیئات مذهبی درایام محرم مجالس ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و توسل به امام حسین (ع) و شهدای کربلا و سفره‌های اطعام را دارند باید تلاش کرد در اعیاد مذهبی از جمله عید غدیر نیز ضمن برگزاری برنامه‌های با شکوه جشن اطعام غدیریه را هم داشته باشند.

وی افزود: عید غدیر، عید ولایت و بزرگترین عید تشیع و مسلمانان است که با برگزاری جشن و دادن اطعام می‌توان فرهنگ شادی و اطعام به مسلمانان را در اسلام ترویج کرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان با اشاره به برگزای جشن‌های عید غدیرخم در سال‌های گذشته از سوی گروه‌های مختلفت درشهرستان کاشان، گفت: برنامه ریزی‌های خوبی از سوی گروه‌های مختلف با هدف تکریم عید غدیرخم انجام شده است و نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان نیز در این مناسبت حضوری فعال خواهد داشت.

حجت الاسلام بصیرتی در ادامه با دعوت از همه اقشار مختلف جامعه برای مشارکت فعال در این سنت حسنه گفت: هر کس به اندازه وضعیت مالی خود می تواند در این سنت حسنه سهیم باشد.

به گفته وی طریقه جمع آوری کمک‌های مردمی از سوی روابط عمومی نمایندگی آستان قدس رضوی کاشان از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان یادآور شد: در کنار اطعام، برنامه‌های فرهنگی در شان و جایگاه عید غدیر خم در شهرستان کاشان اجرا خواهد شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات