۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۶۱۶۳۱۶
رییس مرکز گفت وگو و تسامح بحرین:

شهروندی نابرابر، مادر همه بحران‌ها در بحرین است

شهروندی نابرابر، مادر همه بحران‌ها در بحرین است
رییس مرکز گفت وگو و تسامح بحرین بیان داشت: شهروندی نابرابر، مادر همه بحران ها در بحرین بوده و این کشور نیازمند یک گفت وگوی واقعی در این باره است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام «میثم السلمان» رییس مرکز گفت وگو و تسامح بحرین و عضو هیأت مشاوره مرکز حقوق بشر این کشور، اعلام کرد که شهروندی نابرابر مادر همه بحران هایی که از دهه ها پیش تاکنون دامنگیر بحرین شده است.

به نوشته وبسایت خبری اللؤلؤة، رییس مرکز گفت وگو و تسامح خاطر نشان ساخت: بحرین نیازمند یک گفت وگوی واقعی است تا ضمن غلبه بر همه انواع تبعیض، شهروندی برابر را تقویت کند.

عضو هیأت مشاوره مرکز حقوق بشر بحرین افزود: عدالت، برابری فرصت ها بنا بر شهروندی برابر و مقابله با تبعیض، یک ضرورت ملی است که هیچگاه نباید از آن غافل شد.

بنا بر این گزاش، مرکز گفت وگو و تسامح بحرین اخیرا منحل شدن جمعیت الوفاق، محرومیت اعضای آن از نامزدی در انتخابات 2018، محرومیت تعدادی از فعالان و شخصیت های انقلابی شیعه از نامزد شدن در انتخابات را نمونه ای از اقدامات تبعیض آمیز و مقابله با شهروندی برابر عنوان کرد و خواستار واداشتن رژیم بحرین به رعایت قوانین مربوط به ممنوعیت تبعیض شد./983/ب

ارسال نظرات