۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۱۶۴۴۹
همزمان با عید سعید قربان؛

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مشهد برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مشهد برگزار شد
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور استاندار خراسان رضوی، نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار شب گذشته همزمان با فرا رسیدن سالروز عروج ملکوتی شهید صارمی از شهدای اهل قلم و عید سعید قربان با حضور رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی؛ سردار نظری، فرمانده سپاه امامرضا(ع)؛ نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه خراسان رضوی در مجمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

مروارید، مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحابه قلم، گفت: خبرنگاری رسالتی جهاد گونه، بیان حقیقت و یادآوری تعهدات اخلاقی است.

وی افزود: رسانه ارزش و میراث گذشته را به جوانان و نسل کنونی منتقل می کند همچنین رسانه به عنوان یک خرد مؤثر برای حاکمان و مردم عمل می کند و موجب ارتباط دوسویه بین مردم و حاکمان شده و نقد سازنده دارد.

مرواید با بیان این که رسانه مشهد جهانی و منطقه ای است، اظهار کرد: رسانه مشهد براساس آموزه امام رضا(ع)، بیان کننده زیبایی کلام اهل بیت(ع) است و با توجه به این که مشهد سالانه میزبان 30 میلیون زائر است در ایجاد هم گرایی و معرفی سبک زندگی اسلامی نقش بی بدیل دارد همچنین استفاده از ظرفیت جوان در رسانه در جهت بیانیه گام دوم رهبری است.

رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با تأکید به این که اهل قلم با صحت، تعهد و درستی به مسؤولیت خود عمل می کنند، گفت: در شرایطی که با هجمه های گوناگون مواجه هستیم، رسانه به تبلیغ وحدت رویه در اداره کشور پرداخته البته بدیهی است باید با وجدان نه با تهمت و تخریب شفاف سازی کنند.

وی به وظیفه دولت در برابر اصحاب رسانه اشاره و بیان داشت: از دولت انتظارمی رود که نسبت به خبرنگاران امنیت را فراهم کرده، پشتیبانی ها را داشته باشند و در برابر مردم پاسخگو باشیم همچنین سیاست ما در مواجه با معترضینی که خواسته به حق داشته اند، این است که احقاق حق کنیم، روش ما گفتگو، اغنا و ارائه راه حل است، ما روش قهرآمیزرا  به هیچ وجه مجاز ندانسته و عمل نمی کنیم.

رزم حسینی آمادگی استانداری را برای نشست با اصحاب رسانه و بررسی مسائل مربوط به استان را اعلام کرد و افزود: ما باید همگرا و هم دل باشیم، استان را در جهت توسعه یافتگی هدایت کرده و از ظرفیت های استان در این جهت استفاده شود.

در این مراسم از حسین پورحسین،  خجسه ناطق و محمد مهرنیا از پیشکسوتان عرصه خبر و روزنامه نگاری تقدیر به عمل آمد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات