۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۱۶۸۸۶
حجت الاسلام میرزامحمدی:

بالاترین امر به معروف رساندن پیام غدیر به بشریت است

بالاترین امر به معروف رساندن پیام غدیر به بشریت است
استاد حوزه علمیه با بیان این که بالاترین امر به معروف رساندن پیام غدیر به همگان است، گفت: اگر پیام غدیر به فراموشی سپرده شود اتفاقات ناگواری در امت اسلام خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع) و عید غدیر گفت: بر اساس آیات نورانی قرآن و روایات نعمت امامت بعد از نعمت رسالت بزرگترین، سنگیت ترین و گرانبها ترین نعمت خداوند متعال است.

وی افزود: قرآن کریم از این نعمت با همان تعبیری استفاده می کند که برای نعمت رسالت استفاده کرده است، پیامبر گرامی اسلام(ص) در کنار رسالت و تبلیغ دین الهی به معرفی امیرمؤمنان و اهل بیت(ع) پرداختند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان این که موضوع وصایت، خلافت و جانشینی امیرمؤمنان فقط در غدیر خم مطرح نشد، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) بارها و بارها در فرصت های مختلف به جانشینی و وصایت حضرت علی(ع) اشاره کردند.

وی ادامه داد: غدیر خم پایان معرفی امیرمؤمنان بود و پیامبر اسلام(ص) در طول سالهای متمادی به جایگاه امیرمؤمنان و جانشینی ایشان پرداختند و سخن ها گفتند، در اجتماع 120 هزار نفری بی نظیر غدیر پیامبر از همه در زمینه جانشینی امیرمؤمنان بیعت گرفتند و به امر الهی ولایت حضرت را اعلام کردند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: مسأله خلافت و وصایت مختص به اسلام و مکتب نبوی نیست و از نخستین خلیفة الله همه موظف بودند برای خود جانشینی تعیین کنند، امام صادق(ع) فرمود هر پیامبری که نبوت رسید از سوی خدا مأمور بود که روز غدیر را به عنوان عید معرفی کند و این روز را مورد تجلیل و تکریم قرار دهد.

وی عنوان کرد: غدیر تنها یک حادثه تاریخی صرف نیست بلکه مایه حیات اسلام ناب محسوب می شود، امضای قبولی رسالت 23 پیامبر اسلام(ص) متوقف بر اعلام جانشینی و ولایت امیرمؤمنان بود که خدا به پیامبر خود فرموده است.

حجت الاسلام میرزامحمدی خاطرنشان کرد: غدیر یک جریان پویا و ماندگار است که فصل الخطاب مذهب تشیع و اسلام ناب از بقیه مدل های اسلامی بود، کسانی با شعار حسبنا کتاب الله مسیر را به انحراف کشاندند تا نور غدیر را خاموش کنند و در این راستا شورای سقیفه را تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: غدیر مهمترین واقعه حیات نبوت و رسالت رسول اکرم(ص) بود و با تأسیس غدیر شیطان و احزاب ابلیس که می خواستند چراغ اسلام ناب را خاموش و منحرف کنند ناکام ماندند؛ بر اساس فرمایش قرآن شیطان و دشمنان در روز غدیر مأیوس شدند و خداوند از اسلامی اعلام رضایت می کند که غدیر محور و امامت محور است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که بالاترین امر به معروف رساندن پیام غدیر به همگان است، گفت: موظف هستیم که پیام غدیر را به بشریت برسانیم، اگر اسلام غدیر و پیام غدیر به فراموشی سپرده شود اتفاقات ناگواری در امت اسلام خواهد افتاد؛ با واقعه غدیر راه هرگوه عذرتراشی بسته شد.

وی افزود: غدیر از بزرگترین مصادیق ایام الله بوده و تجلیل این روز واجب است، همه امت اسلامی و شیعیان باید روز غدیر خم را بزرگ بدارند و اعلام بیعت مجدد داشته باشند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات