۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۱۷۰۳۳
آیت الله مظاهری:

مباحثه، توجه به قرآن و تسلط بر ادبیات عرب از لوازم طلبگی است

مباحثه، توجه به قرآن و تسلط بر ادبیات عرب از لوازم طلبگی است
رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ضرورت توجه طلاب و مسؤولان حوزه های علمیه به فراگیری ادبیات عرب، گفت: سخت کوشی، انس با قرآن و پاسخگویی به شبهات از وظایف طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال جدید تحصیلی حوزه علمیه اصفهان، تحصیل علوم و معارف دینی را از بهترین کارها و فعالیت‌های برای هر انسان عنوان کرد و گفت: ادبیات عرب نخستین مرحله ای است که طلاب علوم دینی باید فرابگیرند.

وی با اشاره به ضرورت نیاز به ادبیات عرب به منظور فراگیری فقه و علوم اسلامی ادامه داد: تسلط طلاب بر ادبیات عرب کمتر از گذشته شده است، از مسؤولان حوزه علمیه اصفهان که زمانی در ادبیات عرب مشهور بوده خواهش دارم که بر تسلط طلاب بر ادبیات عرب پافشاری کنند.

حضرت آیت الله مظاهری روخوانی فقه و اصول را از جمله مراحل مهم در زمینه فعالیت طلاب در حوزه علمیه برشمرد و تصریح کرد: سخت کوشی و تسلیم نشدن در برابر مشکلات از ویژگی‌های طلاب و روحانیون است، شهید اول و شهید ثانی هر دو در شرایط بسیار دشواری لمعه و شرح لمعه را نوشتند، شهید اول در زندان بود که کتاب لمعه را به رشته تحریر درآورد، حتی شیخ انصاری در حالی که چشمانشان بیمار بود رسائل و مکاسب را نوشتند و این کتاب‌ها همگی از کتب ارزشمند جهان اسلام است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت حضور طلاب در دروس خارج فقه و اصول، خاطرنشان کرد: حضور در درس خارج شرایط و اصولی دارد، طلبه در درس خارج باید صحبت کند و گفت و گو داشته باشد، دروس را درون حافظه خود ثبت و ضبط کند و استمرار در مباحثه داشته باشد.

وی با انتقاد از کاهش جزوه نویسی در میان طلاب، اظهار کرد: طلاب باید با توقیت توان علمی و ایمان و عمل خود در مقابل شبهات دشمن پاسخگو بوده و مانع از گسترش و نفوذ شبهات در جامعه باشند، لازم است که تمام طلاب با قران کریم انس داشته و از آن به خوبی استفاده کنند چرا که علیرغم وجود تفاسیر بسیار قرآن هنوز کمتر مورد توجه قرار گرفته است./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات