۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۱۷۱۹۲
ویژه سطح دو و سه در گرایش نقد وهابیت؛

مؤسسه دارالاعلام شعبه مشهد طلبه می پذیرد

مؤسسه دارالاعلام شعبه مشهد طلبه می پذیرد
حجت الاسلام محیطی از پذیرش طلبه سطح دو و سه در گرایش نقد وهابیت در مؤسسه دارالاعلام شعبه مشهد همزمان با اولین سال آغاز به کار این مؤسسه در جوار بارگاه امام هشتم خبرداد.

حجت الاسلام مرتضی محیطی مسؤول مؤسسه دارالاعلام شعبه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با اعلام خبر آغاز به کار شعبه مشهد این مؤسسه در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: با استقبال مرکز مدیریت حوزه خراسان، شعبه مشهد مؤسسه دارالاعلام تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی در راستای دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و نقد اندیشه های وهابیت آغاز به فعالیت علمی و پژوهشی نموده است.

وی افزود: این مؤسسه از میان برادران طلبه از طریق آزمون ورودی جهت سال تحصیلی 98 -99 با اولویت مناطق تلفیقی تعدادی محدود دانش پژوه جهت سطح 2 و 3 رشته مذاهب اسلامی با گرایش نقد وهابیت می پذیرد.

مسؤول مؤسسه دارالاعلام شعبه مشهد عنوان کرد: زمان ثبت نام از 23 مرداد الی 15 شهریور 98 از طریق سایت مؤسسه دارالاعلام خواهد بود و آزمون نیز روز پنجشنبه 23 شهریور 98 برگزار و مکان آزمون بزودی از طریق همین سایت اعلام می‌شود.

وی در تبیین  شرایط ثبت نام در مؤسسه دارالاعلام خاطرنشان کرد: التزام به کلیه مقررات آموزشی موسسه، اتمام سطح یک، موفقیت در آزمون کتبی و موفقیت در مصاحبه حضوری از شرایط اولیه ثبت نام بوده ولی اولویت با کسانی که در زمینه نقد وهابیت کتاب، مقاله و آثار علمی داشته و فارغ التحصیل رشته های تخصصی بویژه موسسه شیعه شناسی، کلام، مذاهب اسلامی، در راه حق باشند.

حجت الاسلام محیطی اضافه کرد: منابع آزمون نیز کتاب تاریخ و نقد وهابیت ترجمه کتاب کشف الإرتیاب علامه سیدمحسن امین و کتاب شریف محاضرات فی الإلهیات آیت الله العظمی سبحانی به تلخیص استاد علی ربانی  است که کتاب درسی عقاید پایه 7 حوزه نیز محسوب می‌شود، منبع آزمون از این کتاب از ابتدای کتاب تا ابتدای بحث نبوت است و علاقه مندان برای ثبت نام باید ادبیات عرب و فقه و اصول را در حد سطح یک حوزه نیز یاد داشته باشند.

وی در ادامه به مزایای تحصیل در این مؤسسه اشاره کرد و گفت: اشتغال به کار برگزیدگان دوره در بخش تحقیقاتی موسسه پس از پایان دوره، پرداخت شهریه مناسب، اعطای مدرک تخصصی سطح۲و۳ حوزه علمیه خراسان و تأمین منابع کتابخانه ای و اینترنتی به پذیرفته شدگان اعطا می‌شود.

مسؤول مؤسسه دارالإعلام مشهد در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند از طریق سایت مؤسسه اقدام یا با شماره تلفن های 09127465984 / 09127515824 تماس حاصل کنند./1330/ج

ارسال نظرات