۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۱۷۲۰۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اجرای عدالت مردم را نسبت به قوه قضائیه و نظام امیدوار می کند

اجرای عدالت مردم را نسبت به قوه قضائیه و نظام امیدوار می کند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید جبهه عدالت در قوه قضائیه مشاهده کرد، گفت: قوه قضاییه باید بر اجرای عدالت قدم بردارد و برای مردم امید ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار معاون اول قضاییه اظهار داشت: اصولا آنچه که از ناحیه پروردگار در تشریح و تکوین برای بندگان لحاظ شده همه خیر و برکت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: قوه قضاییه برای تربیت جامعه نقش موثری دارد و در روایات آمده حکمی که به موقع در جامعه انجام شود برکتش بیشتر از بارانی است که چهل شب ببارد و روز بتابد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: ارز‌ش همه در تربیت رشد و کمال انسان خلاصه می‌شود و انسان فاسد شود تمام زمین و آسمان فاسد خواهد شد چرا که محصولش فاسد است.

وی ادامه داد: پیشگیری ارزشش بالاتر از درمان است و در حکم و دادگاه نباید عمد و خطایی به اشتباه صورت گیرد و قوه قضاییه از نظر تاثیرگذاری باید آن هیبت خود را داشته باشد که حالت بازدارنده دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کیفرها باید مطابق با عمل باشد و اگر به اشتباه و عمد حالت خطا به خود گیرد موجب تجری اهل فساد می‌شود و پشت آن نیز تمام کسانی که می‌خواهند ظلم کنند پناه می‌گیرند و هم جنایت و هم مظلوم نمایی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: وقتی قضاوت‌ها صحیح همراه با دقت باشد بازتاب دارد و اگر عدالت وجود داشته باشد دیگر خطاکار نمی‌تواند پناه بگیرد و پیش از اینکه در کیفر قضاوت در هم شکسته شود در افکار عمومی در هم شکسته می‌شود.

وی افزود: خطاکار قبل از اینکه از نظر فیزیکی کیفر ببیند از نظر روانی دچار شکست می‌شود چرا که تمام هستی و آبروی آن از بین می‌رود و دزد وقتی ببیند قضاوت به حق است احساس امنیت نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دزدها در جامعه احساس ناامنی کنند، گفت: بسیاری از مسؤولان رده بالا که حرف می‌زنند حالت گزارش گونه دارد و حتی رهبر معظم انقلاب نیز به سران سه قوه فرمودند شما روزنامه نگار هستید که گزارش می‌دهید باید کاری که مربوط به شما است را اصلاح کنید بنابراین نباید شاهد اینگونه مسائل باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: سال گذشته دشمنان در سطح بین‌الملل و منطقه خواب دیدند که پایان انقلاب 13 آبان است و 9 دی و 22 بهمن وجود ندارد و برخی با تردید در داخل نگاه می‌کردند اما این خواب‌ها تعبیر نشده و دشمن شکست خورده است.

وی با بیان اینکه باید جبهه عدالت در قوه قضاییه مشاهده کرد، گفت: قوه قضاییه باید بر اجرای عدالت قدم بردارد و برای مردم امید ایجاد شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور : می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار و رشوه خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند. تا برخلاف رژیم ظالم شاهنشاهی ساقط شده ملعون که نتوانست راه خود را از درباریان و خانواده های فاسد و غارتگر شاه و اطرافیانش جدا کند. اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام را ارزش ها و باورهای خود بدانند.
0
0