۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۱۷۳۷۳

برگزاری مراسم جشن عید غدیر و عمامه گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید

برگزاری مراسم جشن عید غدیر و عمامه گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید
همزمان با عید سعید غدیر خم، عید ولایت مراسم جشن و سرور عید الله الاکبر و عمامه گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با عید سعید غدیر خم، عید ولایت مراسم جشن و سرور عید الله الاکبر و عمامه گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم جشن عید غدیر در دفاتر حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، حسین نوری همدانی، ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی، عبدالله جوادی آملی، سید محمدعلی علوی گرگانی و سایر علما برگزار شد.

همچنین مراسم جشنی با حضور علما و اقشار مردم در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

در این مراسم ها که با حضور علما، طلاب، روحانیان، مسؤولان و اقشار مختلف مردمی همراه بود، سخنرانان به بیان اهمیت و جایگاه غدیر و تبیین فضائل و مناقب امیرمؤمنان علی(ع) پرداختند.

همزمان با عید غدیر شمار زیادی از طلاب حوزه های علمیه به دست مبارک مراجع تقلید ملبس به لباس شریف و مقدس روحانیت شدند.

مراجع تقلید با تبریک تلبس طلاب به لباس مقدس روحانیت، برای آنان دعا کردند و با تأکید بر این که تلبس به لباس روحانیت، مسؤولیت های مهمی را برای طلاب به همراه دارد، توفیق روز افزون طلاب را از درگاه خداوند طلب کردند.

در شب و روز عید غدیر شهر مقدس قم و سراسر کشور مملو از شور و سرور بود و عاشقان و دلدادگان ولایت و امامت به جشن و سرور پرداختند.

زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) دیشب و امروز با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع) به جشن و شادمانی پرداختند و این روز بزرگ را  گرامی داشتند.

مراسم مولودی خوانی و سخنرانی در شب و روز عید غدیر خم در حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس برگزار و مداحان به ذکر فضائل حضرت علی و سخنرانان به جایگاه بزرگ امامت و ولایت در اسلام پرداختند.

محمد قمین
ارسال نظرات