۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۱۷۳۹۶
حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی:

پیروی از سیره و روش حضرت علی موجب رسیدن به سعادت می شود

پیروی از سیره و روش حضرت علی موجب رسیدن به سعادت می شود
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: امروز جامعه و ملت ما اگر بخواهد سعادتمند باشد باید راه حضرت علی (ع) را طی کنند و در همه زمینه های زندگی این حضرت را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی، سخنران حرم مطهر رضوی امروز در جشن عید غدیر خم و در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، به فضائل حضرت علی(ع) و سبقت گرفتن ایشان در امتیازهایی که اسلام قرار داده است، اشاره کرد.

وی به سبقت در اسلام توسط امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: سبقت در اسلام از جمله امتیازهایی است که اسلام قرار داده است، و اول کسی که دعوت پیامبر را اجابت کرد، این حضرت بود.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی ابراز کرد: انسان اول خود باید در عمل صالح مانند آوردن اسلام، امر به معروف و نهی از منکر پیش قدم شود و سپس دیگران را به آن عمل صالح فرا بخواند، حضرت علی(ع) چنین بود.

کارشناس مذهبی افزود: جهاد در راه خدا از دیگر امتیازهایی است که اسلام قرار داده است و از بین اصحاب پیامبر، حضرت علی(ع) در هر یکی از جبهه های جنگ پیش قدم بود.

وی با اشاره به تقوا و علم امیرالمومنین(ع)، گفت: خداوند می فرماید:«إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم»، اگر تقوا در جامعه نباشد سنگ روی سنگ نمی ماند، همه هنجارهای اجتماعی مانند دزدی ها، اختلاس ها و غیره به خاطر بی تقوایی است و علی باتقواترین انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی با اشاره به علم حضرت علی(ع)، ابراز کرد: علم از دیگر امتیازهایی است که اسلام برای انسان ها قرار داده است و پیامبر(ص) می فرماید:«من شهر علم هستم و علی درب آن است.»

وی خاطرنشان کرد: علم در جامعه مهم است چنانچه که می بینیم علم جوانان ما جهان را متحیر کرده است و حضرت علی(ع) دارای چنان علمی بود که پیامبر(ص) راه ورود به شهر علم را از طریق این حضرت بیان می کنند اما افسوس که قدر ایشان را ندانستند و وقتی حکومت به دست ایشان رسید، فتنه کردند و حضرت را مشغول جنگ کردند.

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: امروز جامعه و ملت ما اگر بخواهد سعادتمند باشد باید راه حضرت را طی کند و در همه زمینه های زندگی از جمله در عبادت، شجاعت، سخاوت زهد و بی اعتنایی به دنیا این حضرت را الگوی خود قرار دهند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
نام ایشان را در خبر ذکر نمایید.
احسنت
0
0