۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۱۷۴۳۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
بازسازی واقعه غدیر خم در اسفراین و تبیین پیام غدیریه، حلقه مفقوده جهان اسلام عناوین برخی از اخبار کوتاه و فرهنگی استان خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، واقعه غدیرخم در کوهساران پارک قائم (عج) اسفراین بازسازی شد که با استقبال باشکوه و چشمگیر اهالی دیار «دارالقرآن» همراه بود.

به گفته سرهنگ پاسدار الهی راد فرمانده سپاه اسفراین، ۲۰ هنرمند و هنرور اسفراینی به ایفای نقش های اصلی واقعه غدیرخم پرداختند و بیش از ۳۰۰ بسیجی هم حضور در کاروان های این واقعه را عهده دار بودند.

تبیین پیام غدیریه، حلقه مفقوده جهان اسلام

حجت الاسلام قدیر محمدیان امام جمعه اسفراین با تجلیل از بازسازی واقعه غدیر خم در اسفراین، اظهار کرد: باید در سایه بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر خم، شاهد پیوند قرآن و عترت به عنوان ۲ یادگار پیامبر اعظم(ص) باشیم.

وی افزود: تبیین پیام غدیریه، حلقه مفقوده جهان اسلام است که باید به آن بیش از پیش توجه شود.

استقبال چشمگیر اهالی دارالقرآن

طاهر رستمی فرماندار اسفراین هم با قدردانی از ستاد بازسازی واقعه غدیرخم به ویژه سپاه این شهرستان به استقبال پرشور و چشمگیر مردم دیار «دارالقرآن» از این بازسازی اشاره کرد و افزود: تبیین واقعه غدیرخم برای نسل جوان و نوجوان باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه اسفراین بازخوانی واقعه غدیر خم را یک کار موثر در ترویج فرهنگ ولایتمداری و تبیین آموزه های غدیر خم دانست.

سرهنگ پاسدار مهدی الهی راد به تمرین های یک هفته ای و البته ۴ روز هم در فضای میدانی برای خلق یک رویداد فرهنگی فاخر اشاره و استقبال مردم اسفراین از این برنامه را ستودنی و قابل توجه ارزیابی کرد.

زمینه حضور حداکثری در انتخابات فراهم شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در جلسه شورای اداری راز و جرگلان به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: باید برای فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در این انتخابات تلاش کنیم.

کمک به انتخاب افراد اصلح، دیگر تأکید حجت الاسلام سالاری در این جلسه بود.

وی با تبریک عید غدیر افزود: این نظام با موازین اسلامی شکل گرفته است و مسئولان باید سعی کنند دستاوردهای نظام اسلامی را به اطلاع عموم برسانند و زندگی شهیدان رجایی و باهنر را الگو قرار دهند.

آیتی بخشدار مرکزی راز و جرگلان هم در این جلسه بیان کرد: خدمات خوبی در زمینه های مختلف از جمله آب رسانی، گازرسانی و شبکه تلویزیونی دیجیتال در  این شهرستان انجام شده است ولی در زمینه های بهداشتی و درمانی و بیمارستانی هنوز مشکلاتی داریم که رفع آن ها مساعدت و همکاری مسئولان را می طلبد.

زارعی فرماندار راز و جرگلان هم ایجاد اشتغال را راهکار ماندگاری مردم در روستاها اعلام کرد و گفت: برای توزیع اعتبارات، برنامه ریزی بر اساس شاخص های مشخص وجود دارد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات