۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۱۷۶۳۴
حجت الاسلام دهقان تبیین کرد؛

رسالت مبلغان براساس بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب

رسالت مبلغان براساس بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب
استاد حوزه علمیه قم گفت: ما باید به سخنان رهبری توجه و در افق ایشان تفکر کنیم و آماده ساختن جامعه اسلامی و زمینه سازی ظهور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام دهقان، استاد حوزه علمیه قم امروز در همایش طلایه داران هدایت ویژه محرم 1441 که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، به رسالت مبلغان و گام دوم انقلاب اشاره کرد.

وی با اشاره به بیانیه رهبری در مورد گام دوم انقلاب، گفت: حضرت آقا طرحی راهبردی برای بشر دارد و از هر فرصتی استفاده می کند تا به عرصه های عینی جامعه نزدیک تر شده و از ظرفیت ها در این جهت استفاده شود، ما باید روی طرح راهبردی حضرت آقا کار کنیم.

حجت الاسلام دهقان با بیان این که در برابر فکر رهبری فکر طاغوتی وجود دارد، اظهار کرد: در برابر این فکر رهبری فکر طاغوتی وجود که به عنوان علم در دانشگاه های دنیا تدریس می شود و این علوم انسانی که حضرت آقا آن را چون هدف مادی دارد مسموم می داند حتی در دانشگاه ما نیز تدریس می شود که نشان می دهد چه قدر این انقلاب مظلوم است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: حضرت آقا می فرماید ما در پیچ تمدنی هستیم و پای سخن خود ایستاده ایم و پیروز شدیم و این معجزه است بنابراین اگر بیانیه نوشته و عدول گفتمانی ندارد، معجزه است و خدا خواسته که ما حرف ۶۰ سال قبل را می زنیم و این معنای سنگین فکری، فرهنگی و تمدنی دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا طرح تمدنی دارد،  ویرایش ایشان، ویرایش جامعه بشری است و برای پیش بردن این طرح خود بیانیه گام دوم را ارائه دادند وی می فرماید:«ما وارد فصل جدید می شویم.» حال ما چه مقدار از این سرمایه و ارمغان معرفتی استفاده می کنیم؟ ما برای مأموریتی که رهبری به ما داده است چه کاری باید انجام دهیم؟

حجت الاسلام دهقان افزود: ما چند عنصر هدفگذار، جهت دهنده و مسیرساز از جمله قرآن و سنت، قانون اساسی، سند چشم انداز بیست ساله کشور، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اسناد ملی، اسناد بین المللی، برنامه های عملیاتی و برنامه پنج ساله داریم و باید بدانیم که چگونه کشور را به انضباط بکشانیم.

استاد حوزه علمیه قم جوانان را مخاطب بیانیه گام دوم رهبری بیان و اظهار کرد: حضرت آقا با بیانیه گام دوم جوانان را به قیام برای پیشبرد انقلاب اسلامی در قالب ساختن ایران اسلامی دعوت می کند و دهلیز رسیدن به دولت جوان اسلامی، همت جوانان برای ساختن جامعه اسلامی است.

وی در ادامه به محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و ابراز کرد: محتوای این بیانیه ترسیم راهبردی از انقلاب است و حضرت آقا چند جمله از جمله برخورداری انقلاب از هویتی نیرومند و پایدار؛ آغازگر عصری جدیدی برای بشریت؛ دارای شعارهای جهانی و غیر قابل تغییر؛ اصالت گرا ولی به روز و بالنده؛ مقتدر، معتدل، صلح جو و پشتیبان مستمندان را بیان داشتنه است.

رسالت مبلغین براساس فرمایشات رهبری

حجت الاسلام دهقان به ماموریت ما برای ساختن جامعه براساس دیدگاه رهبری اشاره و ابراز کرد: قیام برای ساختن جامعه؛ کنار گذاشتن بی تفاوتی، توقع و ناله، ناامیدی و خودبرتربینی؛ داشتن اقدام واقعی و تصمیم خود خیز برای فهم  خود را صاحب انقلاب دانستن؛ برای خود احترام قائل بودن،  گره ها را دیدن و راه حل پیدا کردن و ایستادگی پای مسأله  از جمله مأموریت های  ما است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ما باید به سخنان رهبری توجه و در افق ایشان تفکر کنیم و آماده ساختن جامعه اسلامی و زمینه سازی ظهور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نهضت خدمت رسانی، زمزمه و گفتمان پیشرفت، ایجاد موج آگاهی و جمع آوری تجربه ها از دیگر رسالت ما براساس بیانیه رهبری است.

حجت الاسلام دهقان به وظایف مبلغین برای توانمندسازی جوانان اشاره و بیان داشت:  اعطای امید و آگاهی به جوانان، احترام گذاشتن به اندیشه ها و ایده ها و تلاش ها، تشویق به خدمات متشکل به مردم، خلق جریان جدید اجتماعی از رسالت مبلغین است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات