۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۶۱۷۶۵۳
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی:

دشمن به دنبال تبدیل تقابل فکری به تقابل استراتژیک است

دشمن به دنبال تبدیل تقابل فکری به تقابل استراتژیک است
نماینده ولی فقیه در سپاه تبدیل تقابل فکری به تقابل در استراتژی را از اهداف دشمنان دانست و گفت: تقویت جبهه انقلاب از وظایف روحانیت و اساتید بسیجی حوزه های علمیه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی عصر امروز در  آیین افتتاحیه دومین همایش اساتید  بسیجی حوزه های علمیه که  در مشهد مقدس  و با شعار "نقش اساتید بسیجی حوزه های علمیه در پیش برندگی انقلاب اسلامی" برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت شیعه افتخار سنگرنشینی دفاع از حقیقت دین و اسلام ناب در عرصه‌های مختلف در برابر انواع تهاجم‌ها را دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برجسته‌ترین ابعاد سیره اهل بیت(ع) از جمله امام رضا(ع) تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در شرایط مختلف است و ما می‌توانیم با تاسی به آموزه های جاودان معصومین علیهم السلام تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: در این وضعیت خطیر امروز روحانیت رسالت سنگین‌تری دارد، چرا که تقابل جبهه استکبار، کفر و اسلام بدلی در برابر جبهه اسلام  ناب محمدی(ص) نابرابر است و ما باید به دنبال رسیدن به مفهوم بسیجی به همان نحوی که امام راحل به آن افتخار کرد باشیم، روحانیت همواره  در سنگرنشینی انقلاب  پیشتاز بوده و در پیش برندگی انقلاب نیز نقش آفرینی های بزرگی  دارد و بسیجی پروری یکی از این نقش ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان کرد: روحانی بسیجی نه تنها باید انقلابی باشد بلکه امت را نیز در این سنگرنشینی حفظ و با بصیرت، صراحت و قاطعیت  به بقای اسلام ناب و تجلی آن کمک کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به ره آوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی کفر و تبعیت از تمامی حاکم‌های غیرالهی و نظایر این موارد را از بین برد و عالم را تشنه دین اسلام کرد، انقلاب اسلامی روحیه انقلابی و جهادی را در کشور پرورش داده است. روحانیان مبلغ و مدافع دین بودند و امروز در پیاده کردن دین مکلف هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: امروز برای پیاده‌سازی دین، روحانیان وظایف سنگینی را به دوش می‌کشند و  اساتید بسیجی  ضمن تلاش برای تحول و متناسب سازی گروه‌های مختلف مطابق با اسلام، نسبت به تبلیغ، بسیج  و هدایت آنها  پیشتازانه عمل می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: انجام این رسالت‌ها جز از طریق برخی از الزامات مانند دارا بودن روحیه جهادی امکان پذیر نیست، روحانیت باید محدود به تدریس دین نباشد و فعالیت خود را گسترش دهد، همچنین روحانی باید با درک درست و واقع‌بینانه شرایط، در ارائه راهکارهای مناسب و تکنیک‌های پاسخگویی  به نیازها  نیز تسلط و اشراف داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: بستر تقابل جبهه استکبار با جبهه اسلامی، ماندگاری انقلاب بر اصول خود است و زنده ماندن انقلاب اسلامی در واقع به مفهوم قطعی بودن مرگ جبهه استکبار  است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپایی، منفعلین و سکولارهای داخلی، متحجران و کج اندیشان و نظایر آنها  که در جبهه استکبار هستند، به  هدفی جز نابودی و متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی نمی اندیشند ، آنها برای جلوگیری از ماندگاری انقلاب در تلاش هستند و از انواع راه‌ها  و ابزارها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: دشمنان در صدد تغییر و تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی و تغییر ذائقه فرهنگی مردم هستتد که باید با هوشمندی و اقتدار و بصیرت توام با صراحت و شجاعت برابر آن ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان کرد: تبدیل تقابل فکری به تقابل در استراتژی و روش  و ایجاد اختلاف با اعمال فشارهای مختلف از اهداف دشمنان در مقطع حساس تاریخی حاضر است و اساتید بسیجی برای مقابله  با استراتژی‌های دشمن باید برنامه‌های وسیعی داشته باشد.

وی  در ادامه تصریح کرد: نباید از شیطان انتظار خوبی داشت، ذات آمریکا شیطنت و ذات استکبار حمله است، ما باید تهدید و حمله دشمن  را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا تدابیر و رهنمودهای  مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهیم تا وضعیت  صحنه نبرد را به نفع جبهه انقلاب  بهبود ببخشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر ضرورت جبهه سازی برابر جبهه سازی ضد ایرانی دشمن گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، ما نیز باید مانند دشمنان جبهه داشته باشیم و برای جبهه سازی مقابل دشمن  باید مولفه های تنوع ، انگیزه ، ابتکار و برنامه ریزی هوشمندانه و هدایت شده را مد نظر قراردهیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه  با اشاره به ناکامی برنامه ها و سناریوهای دشمن علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران  بیان کرد: در حال حاضر  دشمنان برای نفوذ به  جبهه انقلاب و نظام محاسباتی کشور نقشه ها و برنامه های  مختلفی را عملیاتی کرده است و ما باید برابر آن استقامت ملی، عملی و فکری داشته باشیم و افشای مستمر نقشه‌های دشمن را در زمره وظایف خود بدانیم.

 وی ترویج روحیه مطالبه گری در پیگیری تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را حائز اهمیت و ضروری توصیف و تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در راستای ماندگاری انقلاب است و یکی از محورها، وظایف، کارکردها و نقش های  بسیجی در حوزه‌ها اندیشیدن و ارائه راهکارها و ظرفیت سازی در این راستا است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با اشاره به تلاش و سرمایه گذاری نظام سلطه و استکبار برای معنویت زدایی از جامعه اسلام ایران از شرکت کنندگان در همایش خواست موضوع  چگونگی معنویت افزایی و تقویت روحیه انقلابی و جهادی و بازشناسی وظایف، نقش ها و کارکردهای استاد بسیجی در حوزه های علمیه، نهادهای حکومتی، قوای سه گانه، نیروهای مسلح و نیز نسبت به مردم عزیز کشورمان را در زمره انتظارات فراروی خود قرار دهند.

محمد قمین
ارسال نظرات