۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۱۷۶۸۱
سنگری:

مظلومیت عاشورا باید تبیین شود + فیلم

مظلومیت عاشورا باید تبیین شود + فیلم
سنگری گفت: صاحب سر کسی است که با ائمه اطهار(ع) خلوت می کردند حضرات معصومین(ع) چیزهایی به آنها می گفتند که دیگران نمی توانستند آنها را درک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سنگری نویسنده و شاعر انقلابی، امروز در همایش سراسری روز قشر بسیج مداحان کشور که در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، درخصوص بیانیه گام دوم و ارتباط آن با حماسه عاشوار گفت: 14 شهید قبل از واقعه عاشورا و پیش از حرکت قافله امام حسین(ع) به شهادت رسیدند که یکی از آنان حضرت مسلم ابن عقیل(ع) است.

وی با اشاره به اینکه در دوران انبیای الهی افراد با ظرفیتی وجود داشتند که صاحب سر بودند، ادامه داد: جناب کمیل یکی از آن افرادی است که صاحب سر امیرمومنان امام علی(ع) بودند.

سنگری اضافه کرد: صاحب سرها زمانی که با ائمه اطهار(ع) خلوت می کردند حضرات معصومین(ع) چیزهایی به آنها می گفتند که دیگران نمی توانستند آنها را درک کنند؛ یکی دیگر از صاحبان سر امام علی(ع) میثم تمار بوده است که بیشتر به نظر می رسید خرما فروش هستند.

نویسنده و شاعر انقلابی بیان داشت: جناب میثم بسیار مورد علاقه امام علی(ع) بود و حضرت خطاب به ایشان می فرمودند: تو ایرانی هستی و این را حضرت پیامبراکرم(ص) به من گفته است؛ حضرت نسبت به بیت المال بسیار حساس بودند و جناب میثم شنیدنی های فراوانی از این حساسیت ها بیان کرده است.

وی با استناد به کلام امام حسین(ع) مبنی براینکه آزاده باشید؛ گفت:‌ مظلومیت امام علی بیش از امام حسین(ع) بود؛ میثم از نحوه مرگ خود اطلاع داشت و به امام علی(ع) می فرمود من عاشقانه با ولایت تو خواهم مرد و هرگز از مسیری که انتخاب کردم باز نخواهم گشت.

سنگری اظهار کرد: ما چهار چهره داریم که دو نفر در کربلا و دو نفر دیگر قبلا به شهادت رسیده میثم تمار، جناب حبیب مظاهر، حبیب مظاهر برای امام حسین(ع) بسیار مقام و منزلت داشت ایشان روز ششم به کربلا رسیدند که یکی از پرچمداران کربلا جناب مظاهر هستند حبیب نیز صاحب سر بودند و همسر ایشان بسیار عظیم شان بودند و لازم است امروز شخصیت این بانوی عظیم به بانوان امروز شناسانده شود.

نویسنده و شاعر انقلابی افزود: نخستین کسی که برای میثم روضه خواند امیرمومنان امام علی(ع) و پس از آن امام حسین(ع) بوده است، ما باید ابعاد و گوشه های کربلا را کار کنیم و مظلومیت عاشورا را به همه بگوییم./813/پ310/ب1

تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات