۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۱۸۰۵۸
به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛

افتتاح نخستین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهرایران

افتتاح نخستین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهرایران
افتتاحیه نخستین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر ایران باحضور اکبری مدیر عامل این بانک و حجت الاسلام عبداللهی دبیر شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه نخستین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر ایران در کشور و افتتاح شعبه فلکه جهاد بانک قرضه الحسنه مهر ایران صبح امروز با حضور دکتر مرتضی اکبری مديرعامل و توکلي عضو هيات مديره به همراه جمعي از مديران ادارات ستاد مركزی بانك قرض الحسنه مهر ايران و حجت الاسلام و المسلمین رسول عبداللهی دبیر شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی ابتدا با تبریک روز مباهله و هفته دولت به اهمیت بحث قرض الحسنه در دین اسلام اشاره کرد و گفت: مدیران و کارمندان بانک قرض الحسنه مهر ایران از پیشکسوتان امر قرض الحسنه در جامعه هستند و قرض الحسنه در جامعه اسلامی یک امر مهم و پسندیده ای است چراکه طرف معامله و خریدار آن خداوند متعال است.

دبیر شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: هر کسی که بتواند در احیای سنت پیامبر اسلام تلاش کند مورد لطف و رحمت خداوند متعال و رسول خدا خواهد گرفت و احیای قرض الحسنه در جامعه اسلامی را می توان یکی از مصادیق سنت های پیامبر اکرم(ص) برشمرد که موسسان آن از خیر کثیر در دنیا و آخرت بهره خواهند برد.

افتتاح نخستین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهرایران

در ادامه مرتضی اکبری مدیر عامل بانك قرض الحسنه مهر ايران به اهمیت و ضرورت راه اندازی بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با قصد خیر و رفع نيازهاي ضروري اشخاص حقيقي و حمايت از نيازمندان و پرداخت تسهيلات به اشخاص حقوقي که در امور خيريه فعاليت دارند ايجاد و يکي از نهادهاي پولي و مالي کشور است كه در راستاي حركت به سوي عمليات بانكداري اسلامي تشكيل شده است .

اکبری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز هجمه ها به سوی نظام بانکی و ربوی بودن آنها زیاد است متاسفانه عملکرد و اقدامات باارزش بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای کمک به مستضعفین و فقرزدایی غافل شده است.

مدیر عامل بانك قرض الحسنه مهر ايران به بخشی از اهداف این بانک اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی سنت پسندیده قرض الحسنه، بهبود شاخص های عملکردی مالی کشور در زمینه عقد قرض الحسنه و تنوع در ارائه خدمات بانکی را می توان بخشی از اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران برشمرد./1325/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات