۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۱۸۱۱۳
آیت الله سید یاسین موسوی:

ملت عراق هرگز در برابر خواسته بیگانگان سرتسلیم فرود نمی‌آورد

ملت عراق هرگز در برابر خواسته بیگانگان سرتسلیم فرود نمی‌آورد
یکی از عالمان برجسته عراق بیان داشت که ملت این کشور هرگز در برابر خواسته بیگانگان سرتسلیم فرود نمی‌آورد.

 به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد و از عالمان برجسته عراق، طی سخنانی بیان داشت: برخی طرف های عراقی اخبار مربوط به حمله های اخیر به انبارهای سلاح الحشد الشعبی را به گونه مبهمی بازتاب داده اند.

این عالم برجسته عراقی ادامه داد: عادل عبد المهدی نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته تحقیقی را صادر کرد و مانع از پرواز جنگنده های اتئلاف بین المللی در آسمان این کشور شد.

وی خاطر نشان ساخت: شهروندان عراقی منتظر هستند که رسما مسؤول هدف قرار دادن انبارهای سلاح الشحد الشعبی را اعلام کند، بویژه اینکه دست داشتن رژیم صهیونیستی و آمریکا در این حمله ها تاکنون به نحوی اثبات شده است.

امام جمعه بغداد عنوان داشت: برخی طرف های عراقی درصددند تا دست داشتن آمریکا در این حمله ها را انکار کنند تا مبادا جنگی صورت گیرد. ولی این بهانه نمی تواند به هیچ کشوری اجازه دهد تا حاکمیت و استقلال عراق را زیرپابگذارد، همانگونه که نمی تواند موجب سرتسلیم فرودآوردن ملت این کشور در مقابل خواسته های دشمن شود.

گفتنی است که در ادامه انفجارها و آتش سوزی های مشکوک در انبارهای مهمات الحشد الشعبی، منابع عراقی از انفجاری جدید در انبار مهمات الحشد الشعبی در پایگاه هوایی «بلد» از توابع استان صلاح الدین خبر داده اند.

رسانه های عراق در خصوص علت انفجار نظرهای مختلفی داده اند و برخی این انفجار جدید را ناشی از بمباران با هواپیمای بدون سرنشین دانسته و برخی نیز ناشی از حمله موشکی عنوان کرده اند و رسانه های دیگر آن را ناشی از انفجار در داخل انبار مهمات دانسته اند.

در این میان نیز ائتلاف الفتح در پی فتوای تحریم حضور نظامیان آمریکا از سوی آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری، خواستار بیرون کردن نظامیان آمریکایی مسقر در پایگاه های ارتش عراق شد.

این مرجع تقلید شیعیان در بخشی از متن این فتوا تأکید کرده است که نظامیان آمریکایی خود تروریسم و پناه دهنده تروریست‌ها هستند./983/ب

ارسال نظرات