۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۱۸۱۷۹
حجت الاسلام احمدیان:

کارآمدی خانواده عامل پایداری ازدواج است

کارآمدی خانواده عامل پایداری ازدواج است
رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: مسؤولان تنها دغدغه پایداری ازدواج را دارند در حالی که کارآمدی خانواده عامل پایداری ازدواج است.

حجت الاسلام رسول احمدیان رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه خانواده ایرانی نیازمند کارآمد شدن در عرصه های مختلف  است، گفت: معمولا آنچه در آمار رسمی و ملی قابل رصد و پی گیری است آمار طلاق و ازدواج است و با توجه به آمار بالای طلاق  همه مسؤولان را به فکر راه چاره ای برای کنترل این معضل انداخته است.

وی ادامه داد: ولی آنچه در لایه پنهان و شاید از منظری مهمتر از پایداری ازدواج است بحث کارآمدی خانواده  است. کارآمدی شامل کارآمدی روابط زوجین تقویت روابط همسران، حل تعارضات، کیفیت زندگی زناشویی، رضایت زناشویی و... کارآمدی در روابط والد فرزندی، کیفیت روابط، سبک‌های والدگری و کارآمدی در کارکردهای خانواده مانند حل مسأله، ایفای نقش‌ها و وظایف و... است.

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: منظور از پایداری ازدواج یعنی تداوم و استمرار قانونی رابطه ازدواج و عدم وجود انحلال یا طلاق است. در واقع اگر خانواده ای کارآمد باشد پایدار نیز خواهد بود.

حجت الاسلام احمدیان در پایان تصریح کرد: از منظر اسلام خانواده محملی برای ارتقای حسنات اخلاقی و روحی است. خانواده مهمترین جایگاه را در تربیت و ارتباطات انسانی دارد. پس خانواده در تراز اسلامی- ایرانی خانواده ای است که علاوه بر پایدار بودن بتواند به رشد  معنوی و روحی افراد و جامعه کمک کند./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات