۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۱۸۳۶۵
رئیس کمیته امداد امام خمینی:

یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است

یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است
بختیاری با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد با ایجاد اشتغال خودکفا شدند، گفت: یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدمرتضی بختیاری ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در انتصاب وی به ریاست کمیته امداد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این حکم به توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با رویکرد تکریم این قشر تاکید دارند.

وی با بیان اینکه در هر حوزه‌ای از ماموریت‌های کمیته امداد حتما باید از مدل‌های جدید فناوری برای توانمندسازی مددجویان استفاده کنیم گفت: ایجاد اشتغال با درآمد ثابت می‌تواند در داخل خانه باشد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اقدامات انجام شده در استان کرمان در حوزه ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد بیان کرد: مسکن مکمل بخش توانمندسازی مددجویان است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در بحث توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شده است عنوان کرد: کارهای خوبی در راستای اشتغال مددجویان انجام شده است و ایجاد درآمد ثابت برای این قشر را در دستور کار داریم.

بختیاری بیان کرد: نصب پنل‌های خورشیدی بر پشت‌بام منزل مددجویان تحت پوشش این نهاد از جمله این اقدامات است که می‌تواند به این خانواده‌ها بسیار کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد 100هزار اشتغال برای افراد تجت پوشش نهادهای حمایتی در برنامه است افزود: 70 درصد این اشتغال مربوط به کمیته امداد و 30 درصد آن مربوط به بهزیستی است که کمیته امداد در این راستا بسیار خوب عمل کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته 700 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد با ایجاد اشتغال خودکفا شدند عنوان کرد: سالانه 2 هزار و 100 میلیارد تومان صرفه‌جویی برای بیت‌المال شد و این خانواده روی پای خود ایستادند و عزتمندانه زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در اشتغال، برند قابل قبولی در کشور داشته و یک سوم اشتغال کشور را ایجاد کرده است افزود: حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در کرمان بسیار موثر بوده است و کمک بسیار زیادی در راستای تحقق برنامه‌های کمیته امداد در استان شده است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات