۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۱۸۶۶۶

طنین نوای کاروان نمادین نینوا در بیرجند

طنین نوای کاروان نمادین نینوا در بیرجند
مسئول کاروان نمادین نینوا در بیرجند گفت: کاروان نمادین نینوا همزمان با دومین روز از ماه محرم در بیرجند حرکت می‌کند.

هادی مساح، مسؤول کاروان نمادین نینوا در بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: کاروان نمادین نینوا همزمان با دومین روز از ماه محرم در بیرجند حرکت می‌کند.

وی گفت: کاروان نمادین نینوا فردا از ساعت 8 صبح حرکت خود را از انتهای خیابان کارگران آغاز کرده و در ادامه از میدان آزادی، میدان امام راحل، میدان طالقانی، میدان ابوذر، میدان سوم مدرس، خیابان توحید، خیابان 15 خرداد، میدان سوم سجادشهر، خیابان محلاتی، خیابان غفاری، بیمارستان رازی، بیمارستان ولیعصر(عج)، خیابان معلم، میدان قدس، خیابان پاسداران، مسجد توحید، سه راه اسدی و میدان امام حسین(ع) عبور می‌کنند.

مسؤول کاروان نمادین نینوا در بیرجند افزود: کاروان نینوا نمادی از ورود امام حسین(ع) و یاران ایشان به کربلا را به نمایش می‌گذارد و اعلام آغاز ماه محرم می‌کند.

مساح تصریح کرد: بسیاری از رهگذران با عبور این کاروان در سطح شهر به آن توسل می‎کنند و فضای معنوی خاصی در شهر حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان در این کاروان به صورت خودجوش فعالیت دارند و حدود 150 تا 200 نفر از عوامل در این کاروان حضور دارند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات