۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۶۱۹۲۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

اعزام ۲۵۰۰ مبلغ دینی در محرم ۱۴۴۱ به مناطق مختلف مازندران

اعزام ۲۵۰۰ مبلغ دینی در محرم ۱۴۴۱ به مناطق مختلف مازندران
حجت‌الاسلام شکریان گفت: با توجه به نیازسنجی‌های مختلف هر شهر و با توجه به ظرفیت‌های استان ۲ هزار و ۵۰۰ مبلغ دینی در محرم ۱۴۴۱ به شهر‌ها و مناطق مختلف مازندران اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران،حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری با اشاره به اهمیت این ماه در ترویج گفتمان عاشورایی امام حسین (ع) و هفتاد دو تن از اصحاب عاشورایی ایشان، اظهار داشت: مهم‌ترین پیام و عبرت ماه محرم و شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش، استکبارستیزی و تقویت بصیرت عاشورایی است که باید مبلغان از این ظرفیت عظیم در راستای ترویج گفتمان مقاومت و پایداری بیشترین بهره را ببرند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ عاشورا در این برهه از زمان و وجود ظرفیت‌های بسیار مهم مازندران در برگزاری مراسم‌های آیینی و سنتی ماه محرم، افزود: با توجه به نیازسنجی‌های مختلف هر شهر و با توجه به ظرفیت موجود در استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مبلغ دینی در محرم ۱۴۴۱ به شهرها و مناطق مختلف مازندران اعزام شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به راه روشن حضرت سیدالشهداء (ع) اشاره و تصریح کرد: عزت امروز دنیای اسلام و انقلاب اسلامی در حرکت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و امت اسلامی باید قدردان این راه پر بهجت باشد و این گفتمان امروز تنها مسیر عزت و اقتدار امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری در بخش دیگری از سخنان خود به وجود ظرفیت بزرگ تشکل‌های دینی در کشور به‌ویژه در مازندران اشاره و تأکید کرد: بیش از ۴ هزار هیئت مذهبی در سراسر شهرهای مازندران در حال فعالیت هستند و در برخی از شهرهای مازندران تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری را در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خواهیم داشت.

استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران در ادامه سخنان خود به رسالت مهم هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی در ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا اشاره و بیان کرد: تکامل و تعالی نظام اسلامی در سایه ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام عزیز و معارف اهل بیت (ع) است و هر کسی در مسیر نهضت عاشورایی حضرت سیدالشهداء(ع) گام بردارد به سعادت حقیقی دست پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان به برنامه‌ریزی دشمنان برای کمرنگ کردن فرهنگ مقاومت و پایداری در جوامع اسلامی به‌ویژه در ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهل سال عمر با برکت خویش با تکیه بر باورها و ارزش‌های اسلامی حرکت کرده و چهل سال است این نظام مقدس خار در چشم و استخوان در گلوی نظام استکباری است و هر روز با تکیه به باورهای عاشورایی امت بصیر خود مقتدرتر و عزتمندتر در جهان می‌درخشد.

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شبکه عظیم تبلیغی در کشور و استان و وجود ظرفیت بسیار بزرگ هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و قرانی در مازندران، تاکید کرد: منبر‌های ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین اهداف انقلاب و تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی است و باید بصیرت عاشورایی در امت اسلامی به‌ویژه در جوانان و نوجوانان تقویت شود./1350/د102/ب1

ارسال نظرات