۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۱۹۴۰۱
آیت الله نوری همدانی:

عده ای را اجیر می کنند که با انجام منکر قم را بدنام و انقلاب را تضعیف کنند

عده ای را اجیر می کنند که با انجام منکر قم را بدنام و انقلاب را تضعیف کنند
حضرت آیت الله نوری با تأکید بر لزوم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: عده ای را اجیر می کنند تا در قم منکر انجام دهند و اسم قم را بد نام و انقلاب را تضعیف کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با تسلیت ایام محرم گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در قرآن و اسلام مسأله امر به معروف و نهی از منکر است که باید مورد توجه جامعه اسلامی باشد.

وی افزود: قرآن می فرماید باید جمعیتی در جامعه اسلامی باشد تا مردم را به خوبی ها دعوت و از بدی ها نهی کند، در اسلام ساختن فضای زندگی کار مردم است، بر اساس قوانین دینی مردم وظیفه دارند که فریضه امر به معروف را بزرگ بدارند و کسانی که ساکت و بی تفاوت هستند یا صحه بر گناهان می گذارند مسؤول خواهند بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مسلمان نمی تواند نسبت به منکرات بی تفاوت باشد، اظهار داشت: انسان ابتدائا باید قلبا متنفر از منکر باشد و سپس باید با زبان و منطق و استدلال و در نهایت با قدرت با منکرات مقابله کند و زمینه ساز احیای معروف ها شود.

وی ادامه داد: در آیات و روایات هیچ موضوعی مانند امر به معروف و نهی از منکر مهم شمرده نشده است، بر اساس روایات تمام کارهای خوب حتی جهاد در برابر امر به معروف مانند رطوبت آب دهان در برابر اقیانوس است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که تمام واجبات در سایه فریضه امر به معروف اقامه می شود، ابراز داشت: امنیت و آرامش مردم و جامعه اسلامی درسایه امر به معروف است و به وسیله این فریضه کسب ها حلال شده و حقوق در سایه آن برقرار می شود.

وی عنوان کرد: بر اساس فرموده امام باقر(ع) تمام خیر و خوبی ها در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می شود، در حکومت اسلامی وظیفه ما این است که فرائض دینی را احیا کنیم، قرن ها مسلمانان قدرت نداشتند و تحت سیطره استکبار بودند اما امروز مسلمانان جامعه اسلامی قدرت دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: چند سال درباره مسائل حجاب صحبت می شود و رهبر معظم انقلاب و بزرگان تذکر می دهند اما اثر تذکرات مشاهده نمی شود، مقابله با بدحجابی باید از دولت آغاز شود و کارکنان دولت باید ملزم به رعایت حجاب شوند.

وی اضافه کرد: بارها تذکر دادیم که دیرکرد نوعی ربا و حرام است اما متأسفانه همچنان کار خود را انجام می دهند و مردم را گرفتار می کنند، ستادهای امر به معروف به ویژه در قم باید قوی عمل کنند چرا که قم خاستگاه انقلاب است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که قم باید شهری نمونه در کشور باشد، گفت: در قم نباید منکر وجود داشته باشد چرا که پایگاه انقلاب است، متأسفانه گاهی شنیده می شود عده ای را از جاهای دیگر اجیر می کنند تا در قم منکر انجام دهند و اسم قم را بد نام و انقلاب را تضعیف کنند.

وی افزود: برای نشان دادن عظمت انقلاب باید کار را از قم شروع کنیم چرا که انقلاب از قم آغاز شده است، در قم باید معروف ها برقرار شده و منکر کاملا برچیده شود؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود اشرار بر جامعه مسلط خواهند شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که همه افراد در جامعه اسلامی مسؤول هستند، اظهار داشت: همه باید نسبت به وظایف الهی خود اهتمام داشته باشند و فرائض الهی را گرامی بدارند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات