۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۱۹۴۵۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

ایران به وعده های پوچ اروپا توجه نمی کند | دنیا به عصر پسا آمریکا می اندیشد

ایران به وعده های پوچ اروپا توجه نمی کند | دنیا به عصر پسا آمریکا می اندیشد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ایران به وعده های پوچ و توخالی اروپا توجه نمی کند، گفت: آمریکا گرفتار بیماری سرگشتگی استراتژیک شده و از درون در حال فروپاشی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، جریان عاشورا را یک مکتب بی نظیر دانست و گفت: در این مدرسه اصول زیست طیبه به انسان ها آموخته شده است.

وی توجه به جهاد و سرمایه گذاری در راه خداوند برای تحقق و احیای «کلمة الله» را پیام اصلی جریان کربلا معرفی کرد و ادامه داد: شاخصه هایی همچون فتوت و جوانمردی و معیارهایی مثل ایثار، شجاعت، از خود گذشتگی، محبت نسبت به خلق، امر به معروف و نهی از منکر و حراست از دین خداوند در مکتب اباعبدالله(ع) تقویت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه همه انبیا و اولیای الهی در خط هدایت بشریت و ارائه سبک زندگی الهی و دینی حرکت کرده اند، اظهار داشت: این حرکت در دوران یزید با خطر جدی مواجه شده بود، از همین جهت امام حسین(ع) با جهادی عظیم و اهدای خون خودشان زحمات همه انبیا و اولیای پیشین را حفظ کردند و تاریخ اسلام را از خطر تحریف نجات دادند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نتیجه و ثمره مکتب امام حسین(ع) است، ابراز داشت: ملت شریف و باوفای ایران تحت رهبری داهیانه و پرچمداری امام راحل و با نهضت خودشان آموزه هایی که از مکتب اباعبدالله(ع) آموخته بودند را به منصه ظهور رساندند و اعتقاد راسخ خویش را به جهانیان نشان دادند.

وی با بیان اینکه ملت ایران شاگردان شایسته ای برای مکتب امام حسین(ع) بوده اند، افزود: ریشه و اساس انقلاب اسلامی را آموزه های جریان عاشورا تشکیل می دهد؛  آموزه های کربلا تنها راه بقای انقلاب اسلامی هستند زیرا انقلاب ما حسینی الحدوث و حسینی البقاء است.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تشکر از همه کسانی که در برگزاری باشکوه مراسم های عزاداری ایام محرم تلاش می کنند، گفت: امیدواریم امسال نیز همانند سال های گذشته در ظهر تاسوعا و عاشورا شاهد برنامه نماز جماعت باشکوه باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ملت ایران از جریان کربلا درس مقاومت گرفته اند، عنوان کرد: شناسه ملت عزیز ایران در همه جهان، جمله تاریخی است که اباعبدالله(ع) در ظهر عاشورا فرمودند «هیهات من الذله».

وی با بیان اینکه مکتب حسینی ملت ایران را از ذلت به اوج عزت رسانده است، تأکید کرد: ثمره روش حسینی، مقاومت فعال، جدی و هوشمندانه و پافشاری بر آرمان های انقلاب است؛ امروز دشمن درجه یک ملت ایران که نمونه ای از تبار یزیدی است رو به افول می رود؛ کارشناسان و تحلیل گران آمریکایی نسبت به مسأله افول آمریکا اجماع دارند و معتقدند این کشور همان کشور 10 سال پیش هم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تأکید بر اینکه امروز دنیا به عصر پسا آمریکا می اندیشد، افزود: آمریکا دیگر همانند گذشته از قدرت سیاسی، اقتصادی و توان تأثیرگذاری برخوردار نیست؛ بسیاری اندیشمندان جهانی مسأله «پایان هژمونی آمریکا در جهان» را مطرح کرده اند.

وی بیان کرد: هیأت حاکمه ایالات متحده با گرفتار شدن به بیماری سرگشتگی استراتژیک تلاش می کند چهره ابرقدرتی آمریکا را حفظ کند، اما این کار با وجود بدهی 20 هزارمیلیارد دلاری آمریکا ممکن نیست؛ امروز قدرت اقتصادی آمریکا شکسته شده است و این کشور که زمانی بیش از نیمی از اقتصاد جهان را در دست داشت، در حال حاضر حدود 15 درصد از اقتصاد جهانی را تحت اختیار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به وضعیت نابسامان فرهنگی و اجتماعی آمریکا تصریح کرد: امروز حدود 41 میلیون آمریکایی از گرسنگی رنج می برند؛ همچنین زیر پا گذاشتن دموکراسی، ناهنجاری های جنسی و فاصله طبقاتی بسیار زیاد نشانگر افول موریانه ای این کشور است؛ آمریکا گرفتار پوکی استخوان مزمن شده و از درون در حال فروپاشیدن است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: ترامپ با شعار جلوگیری از افول آمریکا به میدان آمد، اما گویا آمده است تا تیر خلاص را به پیکره این کشور بزند؛ امروز برای آمریکا در دنیا حیثیتی باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه ایستادگی ملت ایران افول آمریکا را تسریع کرده و جبهه مقاومت نیز نفوذ منطقه ای و اعتبار جهانی آن را کاهش داده است، اضافه کرد: خداوند متعال وعده داده است که هر جامعه ای که دست به تکبر و تجاوزگری بزند از بین خواهد رفت، از این رو باید گفت افول آمریکا حاصل تکبر، فساد، کودک کشی و تجاوزگری هایی است که در کشورهای مظلوم انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به تبیین ثمرات جبهه مقاومت پرداخت و عنوان کرد: ثمره مقاومت در سوریه را در از بین بردن داعش به وضوح مشاهده کردیم و امروز نیز مردم این کشور به برکت مقاومت قصد دارند بلندی های جولان را نیز فتح کنند.

وی ادامه داد: حمله پهپادی صهیونیست ها به مقر حشدالشعبی موج جدیدی از مقاومت را در عراق شکل داده و این کشور در حال ساختن مجدد اقتدار اجتماعی خود است.

امام جمعه موقت تهران به شکست های پی در پی ائتلاف آمریکایی – عربی در یمن اشاره کرد و گفت: کشتی این ائتلاف در یمن به گل نشسته است و این افراد شرور به دنبال راهی هستند که آبرومندانه از این ماجرا خارج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری حمله صهیونیست ها به لبنان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: امروز شاهد آن هستیم که عملیات نتانیاهو در لبنان به جایی نرسید و هم اکنون دو هفته است که کابوس موشک های حزب الله را می بیند؛ همچنین نیرنگ های آمریکایی نیز در جلوگیری از انتخابات و تشکیل دولت لبنان به جایی نرسیده و نخواهد رسید.

وی افزود: «راهپیمایی بازگشت» در فلسطین نیز به برکت مقاومت به صورت هفتگی ادامه پیدا کرده و میان نیروهای حماس وفاق و هماهنگی پدیده آمده است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: ایران قهرمان و سربلند نیز از میان توطئه های بزرگ و کوچک به برکت برخوردار بودن از مکتب، رهبر و یارانی حسینی عبور خواهد کرد؛ امروز ملت ایران همه توطئه های آمریکایی را خنثی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: مشاهده می کنیم که آمریکایی ها راه دیپلماسی التماسی را در پیش گرفته اند و دیگر خبری از تابستان داغ و زمستان سرد باقی نمانده است.

امام جمعه موقت تهران ضمن تقدیر از اقدام راهبردی مسؤولان در زمینه کاهش تعهدات برجامی ابراز کرد: مشاهده کردیم که کاهش تعهدات برجامی نه تنها بازار کشور را به هم نریخت، بلکه در برخی موارد شاهد بهبود وضعیت نیز بوده ایم؛ این تصمیم با صلابت ایرانی که میوه شیرین مکتب حسینی است نشان می دهد که ملت ما به وعده های پوچ و توخالی توجه نمی کند.

وی تصریح کرد: ما به صورت بدبینانه با اروپاییان مذاکره خواهیم کرد و در قبال مذاکره از آنها عمل می خواهیم و اعلام می کنیم که به وعده هایشان اعتماد نخواهیم داشت؛ هر زمان اروپا 11 شرط و وعده خود را عملی کرد بقیه مسائل را پیش خواهیم برد.

وی تأکید کرد: مقاومت هوشمندانه، خردمندانه و فعال گشایش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در پی خواهد داشت./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات