۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۲
کد خبر: ۶۱۹۵۱۱
حجت الاسلام تبریزی:

دشمن همه تلاش خود را برای ضربه به تشیع به کار گرفته است

دشمن همه تلاش خود را برای ضربه به تشیع به کار گرفته است
استاد حوزه با بیان اینکه روحانیت باید الگوی جامعه باشد، گفت: برخی در لباس روحانیت امتحان خوبی پس ندادند از این رو باید سراغ عالمانی برویم که طبق رضایت الهی حرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر تبریزی استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شب هفتم محرم الحرام در هیأت خادم الرضا(ع) قم با بیان این که به اذعان مخالفان، امیرمؤمنان کمال مطلق بودند، گفت: احمد بن حنبل درباره امیرمؤمنان می گوید فضیلتی که برای امیرالمؤمنین درنظرگرفته شده و بیان می شود در هیچ صحابی وجود دارد.

وی افزود: امیرمؤمنان ممتاز بود و در بالاترین جایگاه قرار داشت اما برخی با دسیسه مردم را از حضرت جدا کردند و روزی رسید که ایشان در مدینه یار نداشت، مردم بعد از پیامبر وصایای ایشان را فراموش کردند و امیرمؤمنان را تنها گذاشتند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان نمی تواند هم حسینی و هم یزیدی باشد، اظهار داشت: یکی از دلایل واقعه کربلا کینه ای بود که از امیرمؤمنان و اهل بیت(ع) داشتند، در یک کفه اهل بیت طاهرین(ع) قرار دارند و کفه دیگر بنی امینه و ظالمان هستند و انسان باید مسیر خود را درست انتخاب کند.

وی برائت و تنفر از دشمنان را دستور قرآن کریم و اهل بیت طاهرین(ع) دانست و ادامه داد: ما نمی توانیم از کسانی که به اهل بیت(ع) اهانت و ظلم کردند تنفر نداشته باشیم، در تشیع مسأله ای به تقیه داریم که نباید از آن تخطی شود و هیچگاه نباید کلامی خلاف تقیه بر زبان آورد اما حقایق را باید برای جامعه بیان کرد، هرکس کلام اهل بیت(ع) را رعایت نکند خائن به این بزرگواران است.

حجت الاسلام تبریزی با بیان این که تبری از ظالمان و دشمنان اصلی قرآنی و دینی است، ابراز داشت: کسی که از دستور خدا و پیامبر تخلف کند مورد لعن و نفرین خداوند است، باید مسائل تاریخ اسلام و وقایع به خوبی برای جوانان تبیین شود.

وی عنوان کرد: بعد از رحلت پیامبر به مدت 100 سال منع حدیث کردند تا حدیث غدیر گسترش پیدا نکند و منزلت و مقام امیرمؤمنان مشخص نشود، گفتند کسی حق ندارد حدیث بگوید و اعلام کردند که قرآن کفایت می کند یعنی 100 امت اسلامی را از معارف ناب اهل بیت(ع) دور کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بعدها هم که حدیث آزاد شد فضائل امیرمؤمنان را به دیگران نسبت دادند، افتخار ما شیعیان این است که احادیث را مستقیما از اهل بیت(ع) می گیریم، می خواستند با منع حدیث غدیر را از بین ببرند اما اراده الهی چیز دیگری بود و حتی در منابع مخالفان نیز حدیث غدیر بیان شده است اما متأسفانه این حدیث را به گونه ای دیگر توجیه می کنند.

وی اضافه کرد: قرآن می فرماید دین بدون ولایت امیرمؤمنان معنا ندارد و کامل نیست، اهل بیت(ع) شیعیان خود را دوست دارند و برای آن ها دعا می کنند؛ امروزه شیعه چقدر دشمن دارد؟ وهابی ها شبانه روز در حال فعالیت برای ضربه به تشیع هستند اما موفق نمی شوند چون ما صاحب داریم، ما نباید کاری کنیم که سبب ناراحتی امام زمان(عج) شود.

حجت الاسلام تبریزی با بیان این که برخی از کسانی که در لباس روحانیت هستند امتحان خوبی پس ندادند، گفت: برخی به لباس روحانیت خیانت کردند در حالی که معلم و مربی جامعه باید الگو باشد، باید دنبال عالمانی برویم که برای رضایت الهی حرکت می کنند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
سلام و درود
در صورت امکان از ایشان بیشتر مطلب بگذارید حقیقتا آقای جعفر فرزند خلف حضرت آيت الله میرزا جواد تبریزی هستند
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
حسین گلدی کربلایه قوناخ / گوزلرونن ایراق یا رسول الله

ئولوب عطشان فاطمه بالاسی / دوشدی ائلدن اوزاق یا رسول الله

محرمده قان گلر جوشه / دوشر یاده قبر شش گوشه

محرمده سینلر آچیلار / غملی سینه زنان دل کباب آغلار

محرمده قاره پرچم اسر / سینده ده قیزیشار شیعه لر قانی

دولان گوزلر کربلایه باخار / قطره قطره آخار هی جیگر قانی

سپهرِ عشقین ستاره سینه / ماه قاره گییر افتاب آغلار
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
میتوان به خوبی و راهبردی در زندگی اجتماعی و سیاسی امروز از قیام سیدالشهدا(ع) درس گرفت؛ اولین برخورد دشمن با سیداالشهدا(ع) تحریم اقتصادی بود؛ بستن آب بر روی امام(ع) یک نوع تحریم اقتصادی بود.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
ایشان دهه آخر ذی الحجه یک دوره تدریس در خصوص غدیر داشتند که خیلی مفید بود و با دقت و مستند بحث کردند
0
0