۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۱۹۵۳۰

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
برگزاری یادبود ۵۷ شهید درح، فعالیت ۲۰۰ هیأت عزاداری در قاینات و نام شهید کاوه بر فرودگاه بیرجند عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 57 شهید بخش مرزی درح برگزار شد.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از راویان دوران هشت سال دفاع مقدس، در این مراسم با اشاره به وقایع زمان امام حسین (ع) گفت: یاران واقعی امام زمان (عج) در همین مناطق روستایی و محروم هستند؛ افرادی که بعد از انقلاب با اعزام فرزندانشان در راه حفظ کشور؛ شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند.

ابراهیم پور، افزود: اگر امروز کشور دچار تهدید شود باز هم همین افراد در صحنه حضور می یابند و پای آرمان های انقلاب و امام شان می ایستند.

200 هیأت عزاداری در قاینات فعال است

بیش از 200 هیأت عزاداری، دهه اول ماه محرم در شهرها، روستاها، جوار امامزادگان و بقاع متبرکه قاینات به عزاداری می پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاینات، اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا را در میادین مرکزی و جوار بقاع متبرکه با حضور هیئت مذهبی از برنامه های این ایام در شهرستان اعلام کرد.

حجت الاسلام علی پور افزود: بیش از 100 ایستگاه صلواتی در ورودی و خروجی میادین مرکزی شهرها و در مقابل هیئت های مذهبی، از سوگواران حسینی در این ایام پذیرایی می کنند.

نام شهید کاوه، بر فرودگاه بیرجند

فرودگاه بین المللی بیرجند در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان به نام شهید محمود کاوه نام گذاری شد.

معتمدیان استاندار در این مراسم با بیان این که شهید کاوه از شاگردان مقام معظم رهبری بود خاطر نشان کرد: این مهم باید برجسته و نماد آن شهید در بیهود قاینات نصب شود.

خوش خبر معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم از برگزاری یادواره شهید کاوه در 25 شهریور در بیرجند خبرداد.

حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر

راهپیمایی و تجمع مردمی در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر همزمان با سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه در میعادگاه های نماز استان برگزار شد. در این مراسم شرکت کنندگان ضمن حمل پلاکاردهایی با مضامین حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، شعارهایی در این باره سردادند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات