۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۱۹۷۰۱
کارشناس مسائل غرب آسیا:

گام سوم کاهش تعهدات برجامی، وحدت ظالمانه دشمنان را می شکند

گام سوم کاهش تعهدات برجامی، وحدت ظالمانه دشمنان را می شکند
سعیداوی گفت: گام سوم کاهش تعهدات برجامی تأثیر زیادی در معادلات بین المللی خواهد داشت و در شکست وحدت ظالمانه دشمن، تأثیر به سزایی خواهد داشت.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه برجام حرکت سریع هسته‌ای ایران را گرفت، اظهار داشت: دشمن به خوبی آگاه است که ایران با داشتن انرژی هسته‌ای به خودکفایی صددرصدی تولیدات هسته‌ای می‌رسد، اما با برجام تلاش به جلوگیری از رشد چنین سرعتی و ایجاد وقفه برآمد.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: با توجه به فشار‌های اقتصادی به ملت، دستگاه دیپلماسی کشور تصمیم به کند و یا متوقف کردن حرکت شتابنده هسته‌ای کرد تا فشار اقتصادی و روانی و سیاسی دشمنان علیه ملت را کم کند.

سعیداوی با بیان اینکه با برجام تا حدودی فشار‌ها فروکش کرد، افزود: ما به تعهدات عمل کردیم، اما آمریکا و اروپایی‌ها به هیچکدام از وعده‌ها عمل نکردند؛ ما نیز در پاسخ به عدم عمل به وعده هایشان، غنی سازی را از سرگرفتیم.

وی با بیان اینکه غنی سازی هایمان به مذاق دشمنان خوش نیامده است، تصریح کرد: گام سوم کاهش تعهدات برجامی تأثیر زیادی در معادلات بین المللی خواهد داشت و در شکست وحدت ظالمانه دشمن، تأثیر به سزایی خواهد داشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: دولتمردان باید چنین گامی را زودتر برمی داشتند؛ با این حال اگر بازگشتی به پیش از برجام داشته و غنی سازی آن زمان را داشته باشیم موفقیت‌های بیشتری حاصل می‌شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
حاتم شرفی
ارسال نظرات