۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۶۱۹۷۹۶
امام جمعه موقت اهواز:

مقاومت و زیر بار ذلت نرفتن درس عاشورا برای دولتمردان است

مقاومت و زیر بار ذلت نرفتن درس عاشورا برای دولتمردان است
امام جمعه موقت اهواز گفت: زیر بار ذلت نرفتن، استقامت، پایداری و امیدواری به آینده، درس‌هایی است که دولتمردان باید از سیره و منش سیدالشهدا فرا بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه دهه اول محرم بهترین فرصت تبلیغی است، اظهار داشت: شیعیان از این دهه برای گسترش و تعمیق معارف قرآنی و اهل بیت (ع) تلاش‌های ارزشمند سازمان یافته و غیرسازمان یافته در داخل و خارج از کشور انجام می‌دهند که در این میان عموم مردم نیز با برگزاری مراسمات سنتی از وجود خطبا و مبلغان بهره می‌برند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه برگزاری مراسمات عزاداری در افزایش بصیرت و آگاهی تأثیر به سزایی دارد، عنوان داشت: حضور چشمگیر خطبا و مبلغان استانی را در مجالس عمومی و خانگی شاهد هستیم و امیدواریم چنین مجالسی فرصتی برای تقویت ارتباط با اهل البیت (ع) و سیدالشهدا از نظر احساسات و عواطف و اقتدا و معرفت بیشتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: زیر بار ذلت نرفتن، استقامت، پایداری و امیدواری به آینده و فریفته نشدن به ظواهر دنیوی مهمترین درس‌هایی است که دولتمردان باید از سیره و منش سیدالشهدا فرا بگیرند.

وی گفت: اگر قرار بر مذاکره باشد باید مذاکره‌ای مقتدرانه صورت بگیرد و تکیه بر داشته هایمان باید با عزت و سربلندی باشد و به هیچ عنوان در برابر دشمنان، کرنش و خشوع و تسلیم نداشته باشیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه کرنش و خشوع و تسلیم در برابر دشمنان ما را به جایی نخواهد رساند، تصریح کرد: ورودمان به هر جا و مکان با اقتدار، عزت و سربلندی صورت بگیرد./۹۴۵۶/پ210/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
حاتم شرفی
ارسال نظرات