۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۶۱۹۸۲۴

همزمان با تاسوعای حسینی مشهد رنگ عزا و ماتم گرفت

همزمان با تاسوعای حسینی مشهد رنگ عزا و ماتم گرفت
در تاسوعای حسینی مشهد مقدس با محوریت حرم مطهر رضوی سراسر غم و اندوه شد و در جای جای شهر مراسم عزاداری برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با تاسوعای حسینی در جای جای شهر مقدس مشهد عزا و ماتم برپا است و مردم عزادار و هیأت های مذهبی که در گوشه کنار شهر ثامن الحجج(ع) با برپایی مراسم عزاداری پرداخته اند، خود را به مضجع شریف امام رضا(ع) می رسانند و عرض تسلیت خدمت امام مهربانی ها دارند.

بنابراین گزارش کوچه ها و خیابان های مشهد در سوگ سیدالشهدا(ع) و مظلومیت این حضرت و یاران بزرگوارشان سیاه پوش شده است و از آغاز ماه محرم در ساعت های مختلف موکب ها و دستجات عزاداری در مساجد، منازل و خیابان های مختلف به اقامه عزا می پردازند.

این گزارش می افزاید؛ همزمان با تاسوعای حسینی دستجات عزاداری در شب و روز تاسوعا به حرم رضوی مشرف شده و در جوار بارگاه مطهر رضوی به عزاداری پرداختند و ضمن عرض ارات به اهل بیت(ع) اعلام کردند که نهضت عاشورا همچنان زنده است و در جهت تحقق آرمان های امام حسین(ع) گام برمی دارند.

همچنین سخنرانان و علمای دینی در مجالس مختلف با محوریت حرم مطهر رضوی به بیان مقتل روز تاسوعای حسینی پرداختند همچنین در جهت بصیرت افزایی مردم به تبیین هدف قیام سیدالشهدا و نهضت عاشورا ایراد سخن کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه در شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی با اشاره به حضور زن و کودک در کربلا، گفت: امام حسین(ع) با همه ظرفیت خود به مبارزه با ظلم و امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و ما باید دقت کنیم که امام به ما چه می خواست بگوید که چنین هزینه سنگینی را متحمل شد.

همچنین در ظهر تاسوعای حسینی آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جمع زئران و مجاوران عزادار حرم رضوی، اظهار کرد: قمر بنی هاشم به گونه ای به عبودیت خدا رسیده بود که عاشق خدا بود و این عشق را به سیدالشهدا(ع) به عنوان مظهر خدا بروز داده بود.

همچنین حجت الاسلام وحید حجتی، کارشناس مذهبی نیز در عصر تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی با بیان این که قمر بنی هاشم در تاسوعا اخلاق را به نمایش گذاشت، گفت: صحنه صحنه کربلا اخلاق است و باید از آن درس بگیریم.

خاطرنشان می شود در عصر تاسوعای حسینی نیز مراسم عزاداری در خیابان ها و حرم مطهر رضوی برگزار شد و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مداحی سینه زنی و اقامه عزا پرداختند./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات