۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۱۹۹۱۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

برای بیعت با امام حسین باید جهادی زندگی کنیم

برای بیعت با امام حسین باید جهادی زندگی کنیم
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه اگر با امام حسین(ع) بیعت کنیم باید جهادی زندگی کنیم، گفت: یکی از ملاکهای زندگی جهادی پرهیز از اشرافی‌گری و تجملگرایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، شب گذشته در هیأت فداییان حسین (ع) اصفهان، با بیان اینکه انسان باید همیشه رضایت خداوند را در نظر داشته باشد و از خدا بترسد و بیچاره انسانی که از کدخدا بترسد اما از خدا نترسد، گفت: بیعت یعنی انسان خود را به مولای خود بفروشد، کسی که بیعت می‌کند یعنی تمام کارهایش با اجازه مولا خواهد بود، کسی که در بیعت امام حسین(ع) باشد دیگر دچار لغزش و گناه نخواهد شد که اگر بشود مانند کوفیان عمل کرده است.

لازمه حیات حسینی، زندگی جهادی است
وی در ادامه افزود: سعید بن عبدالله روبروی امام حسین(ع) هنگامی که امام می‌خواستند نماز بخوانند ایستاد و دستانش را گشود تا مبادا تیری به امام اصابت کند در نهایت تیری به او برخورد کرد و به آغوش امام حسین(ع) افتاد، امام صورت او را بوسید و به او گفت خوشا به سعادتت که زودتر از من به بهشت می‌روی، این نتیجه معامله و بیعت با امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه ۱۸ غلام در روز عاشورا شهید شدند، اظهار کرد: اگرچه این افراد غلام بودند اما معرفت بسیار داشتند، زنان نیز می‌توانند برای ائمه معصومین (ع) بسیار محبوب و مقبول باشند اما شرط آن این است که خود را از نامحرم و نگاه‌های آلوده محفوظ بدارند و باعث فساد و گناه نشوند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: حیات حسینی لازمه زندگی ما است، حیات حسینی یعنی زندگی جهادی داشته باشیم، یعنی اینکه در همه حال جهادی عمل کنیم حتی در تفریح نیز می‌توانیم با برپایی یک نماز جماعت ساده جهادی عمل کنیم، مراقبت از محیط زیست و پاکیزگی شهر یکی از دیگر اقدامات جهادی است که در تفریح خود می‌توانیم به آن پایبند باشیم و به مردم پاکیزگی و مراقبت از محیط زیست را آموزش دهیم.

حمایت از فقرا یکی از شاخصه های زندگی جهادی است
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر ضرورت انس با قرآن کریم و توجه به نماز شب، تصریح کرد: کسی که با امام حسین(ع) بیعت می‌کند دیگر دنبال زندگی تجملی و اشرافی‌ نمی‌شود، وقتی زندگی جهادی باشد و خود را به امام حسین(ع) فروخته باشیم حاضر نمی‌شویم در شرایطی که مردم دچار فقر و تنگدستی هستند به دنبال تجملات و ماشین‌های دو میلیاردی برویم بلکه از فقرا و نیازمندان حمایت خواهد کرد.

وی مقاومت در برابر دشمنان و مشکلات را از ویژگی‌های زندگی جهادی برشمرد و اظهار کرد: اگر کسی در عاشورا نبود امام حسین(ع) را یاری کند ما نسل سلمان هستیم و پای منتقم خون امام حسین(ع) ایستادگی خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم امام زمان (عج) تنها بماند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: گذشت از گناه یکی مسأله بسیار مهم در زندگی ما برای بیعت با امام حسین(ع) است، کسی که به گناه عادت کند و کامش به گناه شیرین شود شیرینی عبادت و نماز و اشک بر امام حسین(ع) را از دست خواهد داد، باید همیشه استغفار کنیم و از گناه فاصله بگیریم، امام صادق(ع) می‌فرمایند جوانی که از گناه بگذرد و خودش را به گناه آلوده نکند مانند شهید خواهد بود، هرکسی می‌خواهد ائمه اطهار (ع) را یاری کند باید از گناه دوری کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه بیعت یعنی گذشت از گناه و اهمیت ندادن به حرف مردم، اظهار کرد: این مردم پاسخگوی حرف‌های خود در قیامت نیستند که ما بخواهیم بر مبنای حرف آنها زندگی کنیم، حرف خدا و پیامبر باید برای ما مهم باشد نه حرف مردم، از خطای مردم هم باید بگذریم و دنبال کینه و نفرت نباشید.

 وی ادامه داد: گذشت از آنچه برای ما عزیز است از جمله مسائلی است که در بیعت با امام حسین(ع) باید به آن توجه کنیم، برای امام حسین(ع) باید بتوانیم از هرچه تعلق است بگذریم، جان و مال و خانواده از جمله مسائلی است که باید بتوانیم در راه امام حسین(ع) از آن بگذریم، همانطور که شهید حججی از علی کوچولو خود گذشت و در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شد. خیلی از زنان در کوفه مردان خود را از سپاه حضرت مسلم جدا کردند چون نتوانستند از پسران و شوهر خود بگذرند و اینگونه مسلم را تنها گذاشتند، گذشت از تعلقات در راه اهل بیت(ع) بسیار مهم است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: هرکسی می‌خواهد پای بیعت با امام حسین(ع) باشد باید از جانش بگذرد، همانطور که اصحاب با وفای امام حسین(ع) و شهدا در راه بیعت با امام حسین(ع) از جان گذشتند و بر بیعت خود به قیمت جانشان و همه هستی خود ماندند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات